لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی هند از حملات راکتی پاکستان بر افغانستان


نماینده هندوستان در نشست سه جانبه سران غیر دولتی افغانستان، پاكستان و هندوستان که در ولایت هرات برگزار شده است از ادامه حملات راکتی پاكستان بر خاك افغانستان ابراز نگرانی كرده و خواهان توقف بی درنگ آن شد.

همزمان نماینده پاكستان نیز نقش هندوستان را در افغانستان پذیرفته و بر تلاش های كشورش برای حل چالش های دهشت افگنی به همكاری هندوستان در افغانستان تاكید كرد.

داوود مرادیان رئیس انستیتیوت مطالعات ستراتژیک افغانستان می گوید که این نشست كه شکل نیمه رسمی دارد به هدف جلب همكاری های مشترک بین سه كشور و تقویت همكاری های منطقوی برگزار شده است.

آقای مرادیان می گوید که مهمترین دستاورد این نشست آمادگی پاكستان به ویژه نظامی های آن كشور برای همكاری با هندوستان در مورد مسایل افغانستان می باشد.

از سوی دیگر خانم رادها كمار، رئیس دهلی پالیسی گروپ و نمایندۀ هند در این کنفرانس ضمن ابراز نگرانی از تداوم حملات موشكی پاكستان بر مناطق مرزی افغانستان خواهان قطع فوری و تحقیق در مورد آن شد. او همچنان بر تقویت دموكراسی و استقرار صلح در این كشور ها تاکید کرد.

افراسیاب ختک عضو سنای پاكستان نیز گفت که پاكستان و هندوستان رقبای دایمی نبوده و خواهان مبارزه مشترک برای از بین بردن تروریزم در منطقه شد. او افزود که تلاش یكجانبه نتیجه یی در بر نداشته و باعث می شود که دامنه دهشت در سایر كشورها نیز گسترده شود.

ختک نشست های سه جانبه را حایز اهمیت دانست و آن را برای نیل به همگرایی منطقه یی و رساندن این پیام به حکومات سه کشور ارزنده توصیف کرد.

نشست های مشترک نیمه دولتی از سال 2007 میلادی به ابتكار هندوستان آغاز شد كه به گفته مسئولان برگزاری، این نشست زمینه ساز اجلاس مشترک بین سران دولتی افغانستان، پاكستان و هندوستان در سال 2013 میلادی خواهد بود.
XS
SM
MD
LG