لینک های دسترسی

Breaking News

یادبود از کودکان قربانی خشونت در سفارت امریکا در کابل


سفارت ایالات متحده در کابل
سفارت ایالات متحده در کابل
شماری از شاگردان مکتب سکیتستان – که عمدتاً کودکان کارگر استند – از قربانیان گلوله باری مرگبار در مکتب سندی هوک و کشته شدگان انفجار ماین در ولایت ننگرهار طی محفلی در سفارت ایالت متحده امریکا یابد بود به عمل آوردند.

ده ها تن از بازیکنان ورزش سکیت در افغانستان و شاگردان مکتب سکیتستان، با بستگان، بازماندگان و دوستان این کودکان با خوانش اشعار و ایراد بیانیه ابراز همدردی کردند.

شرکت کنندگان این محفل در کنار نکوهش قتل کودکان در ایالت کنیتیکت ایالت متحده امریکا، عاملان قتل کودکان در ننگرهار را نیز محکوم کردند .

آنها با ابراز نگرانی از افزایش خشونت در برابر کودکان در سراسر جهان، خشونت بر ضد کودکان را تقبیح کرده و تحمیل کار شاقه، بازداری از رفتن به مکتب، بدرفتاری، آزار جسمی و روحی و حتا کشتن بی رحمانۀ کودکان را به عنوان مواردی از خشونت برشمردند.

مدینه، یکی از شاگردان مکتب سکیتستان ضمن اشاره به حادثه تکاندهنده در مکتب سندی هوک ایالت متحده، حاضرین را به مبارزه جدی بر ضد خشونت با کودکان فراخواند.

ماشا همیلتون، مسئول بخش دپلوماسی و روابط عامه سفارت ایالات متحده امریکا در کابل گفت که امروز نه تنها از خاطرۀ کودکان مکتب سندی هوک یاد آوری به عمل می آید بلکه از کودکان قربانی جنگ در افغانستان به ویژه کشته شدگان انفجار ماین در ولایت ننگرهار نیز گرامیداشت به عمل می آید.

رئیس بخش دپلوماسی و روابط عامه سفارت امریکا ضمن ابراز سپاس از کودکان افغان که به یاد کودکان کشته شدۀ امریکایی عزاداری می کنند، این اقدام را علامت دوستی عنوان کرد.

مکتب سکیتستان، در حال حاضر حدود 400 شاگرد دارد. کودکانی که در جاده ها کار می کنند در این مکتب جذب شده و در کنار آموزش رشتۀ ورزشی سکیت، در بخش هنر ها چون رسامی، نقاشی و تیاتر آموزش داده می شوند.
XS
SM
MD
LG