لینک های دسترسی

Breaking News

معرفی مقام های جدید دفاعی و استخباراتی ایالات متحده


جان برینن، براک اوباما و چک هیگل
جان برینن، براک اوباما و چک هیگل

باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده وزیر دفاع جدید و رئیس جدید ادارۀ استخبارات مرکزی امریکا را معرفی کرد.

باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده روز دوشنبه چک هیگل، سناتور پیشین امریکایی را به حیث وزیر دفاع جدید، و جان برینن، مشاور حکومت اش در امور مبارزه با دهشت افگنی را به صفت رئیس جدید ادارۀ استخبارات مرکزی ایالات متحده نامزد کرد.

رئیس جمهور اوباما ضمن ستایش از جرئت و داوری هیگل در سنای ایالات متحده گفت که وی رهبری است که نیرو های امریکایی شایستۀ آن اند.

هیگل دو دور به حیث نمایندۀ مردم ایالت نبراسکا در سنای ایالات متحده وظیفه انجام داده است. او به حیث کسی که به خاطر موضوعات کلیدی روابط خود را با حزبش قطع می کند، شهرت حاصل کرده است.

آزمون ها با سنا

هیگل از سوی شماری از سناتوران جمهوریخواه و گروه های طرفدار اسراییل، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است، زیرا به باور آنها هیگل نسبت به اسراییل خصومت نشان داده و در پیوند با مسایل مرتبط با ایران کمتر پرداخته است.

مچ مک کونل رهبر جمهوریخواهان در سنای ایالات متحده روز یکشنبه به تلویزیون "ان بی سی" گفت که هیگل در سنای امریکا با سوالات سخت و دشواری مواجه خواهد شد. اما به گفتۀ مک کونل، جمهوریخواهان سنای ایالات متحده با او منصفانه برخورد خواهند کرد.

تید کروز سناتور ایالت تکزاس نیز می گوید که کارکرد های هیگل در قبال اسراییل مشکلات زیادی را با خود داشته و بسیار بسیار نگران کننده می باشد.

اما جی کارنی، سخنگوی قصر سفید می گوید که هیگل در طول دوران خدمت اش یکی از حامیان سرسخت اسراییل بوده است.

پیشتاز نبرد با القاعده

آقای اوباما از برینن نیز به خاطر تلاش هایش بر ضد القاعده و پابندی اش به ارزش های امریکایی تمجید کرد. او افزود که در اثر تلاش های برینن، از زمان حملات دهشت افگنی یازدهم سپتمبر بر ایالات متحده، رهبران بیشتر القاعده از معرکه بیرون رانده شدند.

رئیس جمهور اوباما ادامه داد که اکنون ارتباطات، جلب و جذب و آموزش دهشت افگنان القاعده به گونۀ چشمگیری زیر فشار قرار گرفته است و عرصه برای آنها جهت انجام حملات بر ایالات متحده تنگتر شد.

انتظار می رود که نامزدی جان برینن در پست ریاست ادارۀ استخبارات مرکزی ایالات متحده کمتر بحث برانگیز باشد. هر چند او نیز با سوالات دشواری در بارۀ پالیسی مبارزه با دهشت افگنی ادارۀ اوباما مواجه خواهد شد.

برینن پیشتیبان کلیدی ادارۀ اوباما در استفاده از طیاره های بی پیلوت جهت از بین بردن مظنونین دهشت افگن می باشد. برینن حملات طیاره های بی پیلوت را "قانونی، اخلاقی، عاقلانه و نهایت موثر" می خواند.

نامزد جدید ریاست استخبارات مرکزی ایالات متحده می گوید که در این سمت تلاش خواهد کرد تا تجهیزات و وسایلی را در اختیار CIA قرار دهد که برای پاسبانی از ایالات متحده ضروری می باشد.

هیگل و برینن برای احراز سمت های جدید وظیفوی خود باید از سوی مجلس سنای ایالات متحده منظور شوند، جاییکه اعتراضات قانونگذاران امریکایی بر
آنان از قبل بلند شده است.
XS
SM
MD
LG