لینک های دسترسی

Breaking News

درخواست همجنسگرایان هندی برای پذیرش و برابری


فعالان هندی از نزدیک بررسی مسئله رابطه همجسنگرایان در دیوان عالی کشورشان را تعقیب می کنند. آنان می گویند چهار سال بعد از آن که دادگاهی ارشد در هند اعلام کرد که رابطه همجنسگرایان جرم نیست، حالا فعالان در این کشور می خواهند شاهد پیشرفت این روند باشند.

زندگی برای کِران به عنوان یک همجنسگرا، در هند آسان نیست. او پس از تحمل سال ها تحقیر و استهزا از سوی معلمان، هم صنفی ها، و اعضای خانواده، خانه و کاشانه اش را رهاکرد و دو سال پیش به دهلی نو رفت. کِران می گوید تعبیض و حس متفاوت بودن از بقیه محدود به زندگی شخصی او نمی شد‌: "وقتی کارفرما فهمید که همجنسگرا هستم، از کار اخراجم کرد و گفت ظاهر و رفتار تو مانند همجنسگراهاست و ما نمی توانیم اینجا نگاهت داریم."
کِران توانست در بنیاد ناز‌ که سازمانی غیر دولتی است و با مبتلایان به اچ-آی-وی و ایدز کار می کند، شغل، امید و حمایت پیدا کند.
این بنیاد را آنجالی گوپالان در سال ۱۹۹۴ تاسیس کرد تا به مردانی کمک کند که هویت همجنسگرایان را نداشتند اما به اقتضای هنجارهای اجتماعی مجبور می شدند ازدواج کنند.
خانم گوپالان گفت:‌ "تاثیر این کار روی زندگی زنان و کودکان برای من روشن بود. به نظر من کسانی که به خودشان ارزش نمی دهند نمی توانند از خودشان در مقابل اچ-آی-وی محافظت کنند."
آنجالی پس از ملاقات با جوان ۲۰ ساله ای که در یکی از شفاخانه های بزرگ دهلی به او شوک الکتریکی زده بودند تا "دگرجنسگرا شود"، تصمیم گرفت تلاش هایش را معطوف لغو قانونی کند که رابطه جنسی میان همجنسگرایان را جرم اعلام می کرد.
تلاش های ده ساله او سرانجام در سال ۲۰۰۹ و با رای دادگاه به نتیجه رسید. گوپالان می گوید لغو قانون فوق تاثیر فوق العاده ای در کارش داشت: "دیگر نمی شد که ما به عنوان یک فرهنگ، همجنسگرایی را زیر فرش قایم کنیم و عده ای بگویند این یک پدیده غربی است، به ما ربطی ندارد، ما در هند چنین چیزی نداریم و آن تعداد کم هم در نتیجه تبلیغات عرب است."
آدیتیا بوندیوپادیای، وکیل و فعال حقوق همجنسگرایان با این نظر موافق است و می گوید لغو فانون ممنوعیت به این معنی است که احتمال آزار و اذیت مردان همجنسگرا در پارک ها و اماکن عمومی کمتر شده و مهمتر از آن همجنسگرایان از اعلام گرایش جنسی خود نگرانی کمتری دارند.
این وکیل مدافع می گوید: "آنچه که پس از رای دادگاه اتفاق افتاد فوق العاده بود مثل این که جن چراغ جادو از داخل چراغ بیرون آمده و دیگر نمی شود آن را به چراغ برگرداند. حالا حتی شهرهای کوچکی که هرگز خواب برگزاری رژه همجنسگرایان را هم نمی دیدند شاهد این جشن هستند."

فعالان حقوق همجنسگرایان می گویند مبارزه هنوز تمام نشده است. گروه های محافظه کار لغو قانون مجرمانه بودن رابطه همجنسگرایان در قانون عالی هند را به چالش کشیده اند. فعالان می گویند تا زمانی که این مسئله حل نشود نمی توانند بر ازدواج همجنسگرایان و دیگر حقوق آنان تاکید کنند.
XS
SM
MD
LG