لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله: جهان از کاندید ریاست جمهوری مشخصی حمایت نکند


عبدالله عبدالله رهبرائتلاف ملی افغانستان در كنفرانسی مطبوعاتی از جامعه جهانی خواست تا در انتخابات آینده ریاست جمهوری این كشور از شخص خاصی حمایت نكنند.

آقای عبدالله همچنان ادعا كرد كه رییس جمهور كرزی به بهانه های مختلف تلاش می كند تا مانع از برگزاری انتخابات شود.

رهبر ائتلاف ملی افغانستان روز جمعه در سفری از قبل اعلام نشده وارد ولایت هرات شد و در بدو ورودش با شمار زیادی از بزرگان قومی در این ولایت دیدار نمود تا دیدگاه آنها را در ارتباط به انتخابات آینده كشور محك بزند.

عبدالله عبدالله روز شنبه نیز با برگزاری كنفرانسی خبری، از جامعه جهانی خصوصا ایالات متحده امریكا خواست تا درانتخابات ریاست جمهوری اینده این كشور از كاندید خاصی حمایت نكنند.

عبدالله گفت که دو مشكل فرا روی انتخابات وجود دارد: مشکل اول به نظر عبدالله موضوع امنیت است كه طالبان نمی خواهند انتخابات در كشور برگزار شود و در گذشته هم مشكلاتی را ایجاد كرده اند.

مشکل دوم انتخابات به نظر عبدالله موضوع تشویق عمومی مردم برای سهم گیری در انتخابات است.

عبدالله عبدالله، رئیس ائتلاف ملی افغانستان
عبدالله عبدالله، رئیس ائتلاف ملی افغانستان
آقای عبدالله تقاضا کرد که "باز هم مثل انتخابات گذشته از وسایل دولتی و صلاحیت دولتی برای حمایت از یك كاندید استفاده نشود."

رهبر ائتلاف ملی همچنان مقام های ارشد حكومت افغانستان را مانعی دیگر بر سر راه برگزاری یك انتخابات شفاف در كشور عنوان كرد.

آقای عبدالله در این كنفرانس، رییس جمهور كرزی را یكی از مخالفان سرسخت برگزاری انتخابات در كشور خواند.

رهبر ائتلاف ملی افغانستان افزود: "ما این اطمینان را میخواهیم داشته باشیم از جامعه بین اللملی كه از پروسه حمایت كند اما هیچ كاندید حمایت نكند همانطوری كه جان كری اعلام كرد كه آقای كرزی را ما رییس جمهور ایستاد كردیم و ما نمیخواهیم این حرف در مورد هیچ كسی تكرار شود و این حق مردم افغانستان است كه كاندید خود را با رای خود به موفقیت برسانند."

عبدالله در پایان گفته های خود همچنان از حكومت خواست تا موضوع قومیت ها برای نشان دادن تنوع جغرافیایی در تذكره های الكترونیكی جای دهند.

تا اکنون حکومت افغانستان در مورد اظهارات رهبر ائتلاف ملی واکنشی نشان نداده است.

عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری دوره قبلی نیز از رقبای اصلی حامد کرزی بود.
XS
SM
MD
LG