لینک های دسترسی

Breaking News

یک میلیارد نفر گرسنه در جهان


گرسنگی در جهان یکی از مشکلات عمده بشریت گفته میشود.
گرسنگی در جهان یکی از مشکلات عمده بشریت گفته میشود.
هزاران تن در یک پارک در لندن جمع شده و خواستار اقدامات جدی تر گروه ۸ یا هشت کشور صنعتی جهان برای مبارزه با گرسنگی شدند. قرار است نشست گروه ۸ بتاریخ ۱۷ و ۱۸ ماه جاری میلادی در آیرلند شمالی برگزار گردد.

این راه پیمایی بزرگ در حاشیۀ یک نشست بین المللی به میزبانی دیوید کامرون صدر اعظم بریتانیا برای جلب توجه به گرسنگی در جهان برگزار گردید. هدف این نشست بین المللی جمع آوری پول برای محو گرسنگی در جهان بود.

آقای کامرون با اشاره به میزان گرسنگی و سوتغذی در جهان گفت: "هنوز هم در دنیا یک میلیارد نفر از گرسنگی رنج می برد. در هر چهار طفل یکتن آن بخاطر سوتغذی مزمن از رشد و نمو باز می ماند. ۱۶۵ میلیون طفل به اندازۀ دچار سوتغذی میباشند که در دو سالگی رشد کامل مغز و جسم شان متوقف می شود. این یک مسئلۀ بسیار بزرگ برای بشریت است."

درین نشست که بر علاوه رهبران جهان، بل گیتس موسس شرکت مایکروسافت نیز شرکت نموده بود وعده کمک به ارزش بیش از ۴ میلیارد دالر تا سال ۲۰۲۰ داده شد.

آقای بل گیتس گفت در جهان ثروت کافی برای مبارزه با گرسنگی وجود دارد. او همچنین افزود که باید حرکتی ایجاد گردد تا اشخاص، حکومت ها و شرکت های بزرگ تجارتی همه در آن سهیم شده و با تشریک مساعی با مشکل گرسنگی در جهان مبارزه نمایند.

قرار است در نشست گروه ۸ رهبران جهان روی ریشه کن کردن گرسنگی بحث نمایند.
گرسنگی در جهان
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:46 0:00
XS
SM
MD
LG