لینک های دسترسی

Breaking News

در یک حمله شورشیان در شرق افغانستان دو افسر پولیس و دو تن از رانندگان لاری های تدارکاتی کشته شدند


یک بمب گذارانتحاری روزسه شنبه ، خود را در خارج از ساختمان ستره محکمه در کابل پایتخت افغانستان انفجار داد و منجر به کشته شدن هفده نفر و زخمی شدن حدود چهل تن دیگرشد. محمد ظاهر، رئیس اداره تحقیقات پولیس جنایی کابل، گفت : همه قربانیان افراد ملکی و زنان و کودکان بوده اند.
"در میان شهید شدگان و زخمیان کودکان و زنان وجود دارد، همه آنهایی که کشته و یا زخمی شده اند ، غیرنظامیان اند و هیچ یک از کارمندان نظامی در میان آنها نبوده است."
سازمان ملل متحد به روز سه شنبه گفت که تلفات افراد ملکی در افغانستان حدود 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان گفته است که از آغاز امسال تاکنون بیش از سه هزار نفر در افغانستان عمدتا توسط شورشیان کشته شده اند."آنچه که بیشتر قابل نگرانیست این واقعیت است که کودکان بیست و یک درصد از تمام غیر نظامیانی را تشکیل میدهند که در سال 2013 کشته و یا زخمی شده اند. این افزایش 30 درصد نسبت به سال 2012 و 34 درصد نسبت به سال 2011 بیشتر است که باعث افزایش نگرانی میشود."
همچنان به روز سه شنبه، شورشیان با حمله به یک کاروان ناتو که محموله را از طریق غزنی ، ولایت شرقی افغانستان حمل میکرد ، باعث کشته شدن حداقل دو افسر پولیس و دو راننده شدند.
بروز دوشنبه، مقامات افغان گفتند که طالبان دو پسر نوجوان را در ولایت جنوبی قندهار به اتهام جاسوسی سر بریده اند.
اما حملات علیه نیروهای افغان و ناتو جسورانه تر میشوند. روز دوشنبه، شورشیان بر میدان هوایی بین المللی کابل با راکت و ماشیندار حمله نمودند.
چک هیگل، وزیر دفاع امریکا روز سه شنبه گفت : کاهش مصارف نظامی نیروهای امریکایی روی خدمت سربازانی که در افغانستان مصروف خدمت اند تاثیری نخواهد داشت."به طور خاص، این بودجه ، اداره را قادر به حمایت از سربازانی می سازد که هنوز هم در حال جنگ در افغانستان به سر میبرند."
ایالات متحده قصد خروج نیروهای نظامی خود را در سال 2014 از این کشور آسیای جنوبی دارد که در آن نزدیک به دو هزار و یک صد تن از اعضای خدمات ایالات متحده تا کنون کشته شده است.
آی اس آی پاکستان درحمایت از طالبان مقصر خوانده میشود ، اتهامی که پاکستان آنرا رد میکند.جان کوبیس نمایندۀ سازمان ملل متحد در افغانستان گفته است که جمعاً از آغاز ماه جنوری الی ششم ماه جون امسال 3092 غیر نظامی کشته یا زخمی شده است که این رقم بیست و چهار درصد و بالاتر از سال گذشته در همین فصل سال را نشان میدهد.
تحلیلگران می گویند : طالبان توانایی های نیروهای امنیتی افغان را پس از خروج نیروهای خارجی اکنون مورد آزمایش قرار میدهند.
تشدید حملات دهشت افگنانه در افغانستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:25 0:00
XS
SM
MD
LG