لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا در استفاده از سلاح کیمیایی توسط رژیم سوریه مطمئن گردید


جان کری وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا به روز یکشنبه به رسانه ها گفت، وی مطمین است که کانگرس رئیس جمهور اوباما را اجازۀ حملۀ نظامی بر سوریه خواهد داد. آقای کری افزود، یافته های تحقیقات مستقلانه نمایانگر آن بوده که رژیم بشار الاسد دو هفته قبل گاز مهلک سارین را بر افراد غیرنظامی به کار برده است.

حکومت رئیس جمهور اوباما یقین دارد که در حمله بر سوریه، حمایت کانگرس را کسب خواهد کرد. جان کری وزیر خارجۀ ایالات متحده میگوید که قضیه هر روز نیرومند شده میرود و بر این باورست که در روز های آینده کانگرس پی خواهد برد که بشار الاسد نباید بی بازخواست باقی بماند.

بارک اوباما رئیس جمهور امریکا گفته است که وی تصمیم گرفته کشورش باید علیه سوریه اقدام نظامی انجام دهد؛ اما بازهم از کانگرس خواهان اجازه درین مورد میباشد. قرار است اعضای کانگرس با برگشت شان از تعطیلات، به تاریخ نهم سپتمبر روی این موضوع رأی گیری کند.

از سوی دیگر رئیس جمهور اوباما امروز در قصر سفید با جان مکین سناتور جمهوریخواه دیدار میکند و سعی خواهد کرد او را وادارد تا در کانگرس به طرفداری حمله برسوریه تبلیغ کند.

مقامات روسیه به شواهد و معلوماتی که در رابطه با حملۀ کیمیایی ادعا شده در سوریه به مسکو سپرده شده، به دیدۀ شک نگریسته و آن را ناکافی خوانده اند.

سرگی لاوروف وزیر خارجۀ روسیه میگوید، اطلاعاتی که مقامات واشنگتن با آنها در میان گذاشته، نارسایی ها داشته و نمیتوان آن را ثبوت نامید. آقای لاوروف گفته است که تابحال در بارۀ این حقیقت هیچ تبصره یی نشده که راجع به موثق بودن ویدیو های منتشره در انترنیت، تعداد زیاد متخصصین، شک و تردید جدی نشان داده اند.

آقای لاوروف افزود، مقامات امریکایی به آنها گفته اند که نمیتوانند همۀ شواهد را در اختیار روسیه قرار دهند، زیرا برخی از آنها، شواهد محرم اند.

از سوی دیگر، آژانس خبرگذاری رسمی سوریه به نقل از بشار الاسد گزارش داده که سوریه قادر است با هرنوع تهاجم خارجی، مقابله کند.

ایالات متحده در مورد استفاده از سلاح ذروی در سوریه شک ندارد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:10 0:00


فیصل مقداد معاون وزارت خارجۀ سوریه میگوید، تصمیم رئیس جمهور اوباما مبنی بر جستن رأی تأییدی از کانگرس، بیانگر "مغشوش بودن و دو دلی" اوست. وی گفت، سخنرانی روز یکشنبه آقای اوباما نشان داد که مسئلۀ حمله بر سوریه، چقدر بغرنج است و او (رئیس جمهور اوباما) تا چه حد درین مسئله "ناتوان" میباشد. آقای مقداد همچنان گفت که ادعا های وارده از سوی اوباما و وزیر خارجۀ او، نادرست و یک دروغ محض است.
XS
SM
MD
LG