لینک های دسترسی

Breaking News

بحث تهاجم بر سوریه در سنای امریکا


کانگرس ایالات متحده امروز اولین جلسه استماعیه علنی را در مورد پلانهای امریکا جهت مداخله نظامی در حالی برگزار میکند که رئیس جمهور اوباما در صدد قانع ساختن امریکائیان شاکی و قانونگزاران در مورد نیاز پاسخ متقابل به استعمال احتمالی گاز سرین در ماه گُذشته در بیرون از دمشق اند.

قرار است امروز جان کری وزیر خارجه ، چک هیگل وزیر دفاع، و جنرال مارتین دمپسی لوی درستیز قوای مسلح ایالات متحده در برابر کمیته روابط خارجی کانگرس حضور یابند. در ضمن یک جلسه مختصر محرمانه نیز برای همه اعضای کانگرس امروز سه شنبه برگزار خواهد شد.

دو سناتور ارشد ایالات متحده میگویند که حکومت بارک اوباما یک پلان قوی را طرح ریزی میکند که بر اساس ان مخالفین سوری را تقویه نموده و به برکناری رژیم بشارالاسد از قدرت کمک خواهد نمود.

جان مکین و لندسی گراهام دو سناتور حزب جمهوریخواه، حامی اقدام شدید علیه سوریه اند و به روز دوشنبه با رئیس جمهور اوباما در قصر سفید دیدار نمودند. اقای اوباما گفت وی خواستار اجازه کانگرس قبل از تهاجم نظامی بر سوریه است.


در عین حال، قانونگزران روسی به روز دوشنبه در مورد نظریه ارسال یک هیأت پارلمانی به واشنگتن، با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین ملاقات کردند، تا از همتایان امریکایی خود بخواهند که از اقدام نظامی بر سوریه حمایت نکنند.

روسیه که از دیر زمانی متحد سوریه است اعتبار ایالات متحده امریکا را برای نشان دادن شواهد استعمال اسلحه کیمیایی علیه افراد ملکی توسط حکومت اسد مورد سوال قرار داده است.

همچنان امروز سه شنبه، انگلا مرگل صدراعظم المان انجام یک واکنش متحد بین المللی را علیه سوریه بعید دانست.

این جلسه استماعیه رئیس جمهور ایالات متحده در کانگرس امروز در حالی صورت میگیرد که رئیس جمهور اوباما در شام امروز برای یک سفر سه روزه عازم اروپا میگردد. اقای اوباما در این سفر از استکلهم و سویدن بازدید بعمل خواهد اورد و سپس در اجلاس اقتصادی در سنت پیترسبیرگ روسیه شرکت میکند.
XS
SM
MD
LG