لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: راه حل دیپلوماسی را در سوریه تعقیب میکنیم


obama speech
obama speech
رئیس‌ جمهور بارک اوباما می گوید که از رهبران کانگرس خواسته تا رأی گیری دربارۀ اقدام نظامی بالای سوریه را معطل کنند. وی علت این کار را دادن یک فرصت برای پیشنهاد مسکو به خاطر ‌حل دیپلوماتیک بحران و خلع سلاح کیمیایی سوریه بیان کرد.

رئیس جمهور اوباما، در جریان خطابه اش به ملت امریکا گفت هنوز وقت است تا قضاوت کرد که طرح پیشنهادی مسکو، مبنی بر قراردادن اسلحۀ کیمیایی سوریه در کنترول جامعۀ بین المللی، کامیاب میگردد یا خیر. آقای اوباما، یک بار دیگر شمار کشته شدگان حمله با سلاح کیمیایی در حومۀ دمشق را یک هزار و چهارصد نفر به شمول زنان و کودکان مشخص کرده و بیان داشت که جهان نمی تواند این حمله را بپذیرد که مقصر آن بشارالاسد است.

آقای اوباما می گوید که با تعویق رای کانگرس در بخش اقدام نظامی، تصمیم دارد تا جان کری وزیر خارجه ایالات متحده را به ژنیو بفرستد تا با مقامات روسی روی پیشنهاد مسکو مبنی بر خلع سلاح کیمیایی حکومت سوریه دیدار کند.

اما درعین حال یک قانونگذار ارشد روسی می گوید که اگر ایالات متحده بر سوریه حمله کند، روسیه می تواند که فروش تسلیحات خود را به ایران گسترش ببخشد.

الکسی پوشکوف، رئیس کمیتۀ امور خارجی مجلس نمایندگان پارلمان روسیه همچنان گفته است که مسکو ممکن در زمینۀ فراهم آوری راه های ترانزیتی به قوای نظامی ایالات متحده مستقر در افغانستان، تجدید نظر کند. آقای پوشکوف، خطاب به قانونگذاران روسی ابراز آرزومندی کرد تا ایالات متحده پیشنهاد روسیه را در مورد سوریه پشتیبانی کند.


رئیس جمهور اوباما در خطابه اش به ملت ایالات متحده یک بار دیگر همچنان تأکید کرد که در صوت مؤثر واقع نشدن راه حل دیپلوماتیک، به اقدام نظامی و حمله بر سوریه متوسل خواهد شد.
XS
SM
MD
LG