لینک های دسترسی

Breaking News

دیدار اوباما با سران کانگرس برای حل معضلۀ مالی


نگرانی ها از بابت تعطیل دوایر حکومت فدرال و نزدیک شدن معیاد قرضه گیری حکومت در ایالات متحده رو به افزایش نهاده است.

امروز با وجودی که در ایالات متحدۀ امریکا به مناسبت روز کولمبوس تعطیل عمومیست، اما انتظار میرفت اعضای کانگرس تشکیل جلسه دهند و بار دیگر تلاش ورزند تا کشیدگی مالی را که باعث مسدود شدن قسمی حکومت فدرال گردیده، رفع سازند.

برعلاوه، آنها سعی خواهند کرد که قبل از فرارسیدن ضرب الاجل ِکوتاهی در پرداخت قروض حکومت، میزان قرضه گیری را بالا ببرند.

هری رید رهبر اکثریت دیموکرات در مجلس سنای امریکا طی نشستی به روز یکشنبه، پیرامون گفتگو ها میان حزب وی و حزب جمهوریخواه برای ختم بن بست دو هفته یی، اظهار خوشبینی نمود. وی گفت: " درین نهاد هر یکی میداند، و فکر میکنم مردم امریکا میدانند که من دیروز با سناتور مچ مکانل دیدار داشتم و امروز هم با وی صحبت دارم. مطمین ام که جمهوریخواهان اجازۀ بازگشایی حکومت را خواهند داد و بازپرداخت قروض حکومتی را نیز تمدید خواهند کرد."

دموکراتان و جمهوریخواهان مجلس سنا در تقلای رسیدن به یک توافق در جهت تمدید صلاحیت قرضه گیری حکومت اند. این صلاحت اکنون تا پنجشنبه مدار اعتبار میباشد و اگر تمدید نشود، حکومت ایالات متحده برای پرداخت بل های مربوطه اش، دیگر قرضه گرفته نمیتواند.

ادامه بحث کانگرس روی موضوع بودجه
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:39 0:00


هوشدار های بین المللی

کریستین لگارده رئیس صندوق بین المللی پول به روز یکشنبه در مصاحبه با یک تلویزیون امریکایی گفت که کوتاه آمدن ایالات متحده در افزایش میزان قرضه گیری، خطر آن را به میان میارد که جهان بار دیگر با رکود مالی مواجه شود. لگارده گفت: " خوب، اگر برای مدت زمانی تعطیل حکومت در امریکا دوام یابد، و جدی تر از آن و مضر تر از آن، اگر میزان قرضه گیری به یقین و در یک مدت معین بلند برده نشود تا مردم در مورد وضع خوب اقتصادی اطمینان حاصل کنند، این حالت چنان ابهام و چنان خطر اختلال را باعث میگردد که اقتصاد ایالات متحده بار دیگر به مخاطره خواهد افتاد."

در حالی که اعضای کانگرس در تلاش رسیدن به یک توافق اند، جمعی از اعتراض کنندگان به روز یکشنبه در محل بنای یادگاری جنگ دوم جهانی در واشنگتن مظاهره کردند. این بنای یادگاری از دوهفته بدینسو، رسماً بروی بازدید کنندگان مسدود بوده، زیرا صد ها کارمند خدمات پارک های ملی، درنتیجۀ تعطیل حکومت، خانه نشین شده اند.
XS
SM
MD
LG