لینک های دسترسی

Breaking News

فهرست کاندیدان احتمالی امروز اعلام میشود


ارشیف
ارشیف
مسولان کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان میگویند که تا پایان روز ( امروز شنبه ) فهرست ابتدایی کاندیدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان اعلام میگردد.

نورمحمد نور , سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در گفتگو با رادیو آشنای صدای امریکا گفت : کمیسیون مصمم است مطابق جدول زمانی ازقبل اعلام شده امروز شنبه 27 ام میزان فهرست کاندیدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی را اعلام نماید .

به موجب اظهارات سخنگوی کمیسیون , کار بررسی اسناد ومدارک کاندیدان که به تاریخ یازدهم میزان شروع شده بود تقریبا در مرحله نهایی قرار دارد و همچنان توقع میرود که جواب مکتوبی که کمیسیون مستقل انتخابات به هدف معلوم کردن تابعیت دوم کاندیدان احتمالی به وزارت امورخارجه بصورت رسمی فرستاده است امروز دریافت نماید .

مطابق قانون اساسی کاندیدان ریاست جمهوری افغانستان باید تنها تابعیت افغانستان را داشته باشد ولی در مورد کاندیدان شوراهای ولایتی این شرط وجود ندارد .

نگرانیها وجود داشت که شاید به دلیل رخصتی های ایام عید سعید الاضحی کمیسیون نتواند کار بررسی اسناد و مدارک کاندیدان را تکمیل نماید اما سخنگوی کمیسیون این نگرانی رفع کرد.


در حال حاضر از 27 کاندید احتمالی ریاست جمهوری تنها یک نفر به دلیل تکمیل نبودن اسناد ومدارک ارایه شده به کمیسیون از فهرست کاندیدان احمالی حذف شده است و اکنون 26 تن بشمول یک خانم در میدان رقابت حضور دارند .

شمار کاندیدان شوراهای ولایتی در 34 ولایت بیشتر از سه هزار تن میباشند که از آنجمله 334 تن خانم ها اند .

مطابق جدول زمانی کمیسیون مستقل انتخابات که قبلا اعلان شده است , فهرست نهایی کاندیدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی به تاریخ 25 ام عقرب اعلام میگردد .
  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG