لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا: مکالمات سازمان ملل متحد شنود نمی شود


هیأتی از مقامات استخباراتی آلمان برای صحبت در مورد اتهامات شنود مکالمات تیلفونی از سوی اداره امنیت ملی امریکا، رهسپار واشنگتن گردیده است.

دیدار این هیأت با مقامات قصر سفید به دنبال آن صورت میگیرد که عملکرد ادارۀ امنیت ملی امریکا در قسمت شنیدن مکالمات تلیفونی انگلا مرکل صدراعظم آلمان برملا گشت.

از سوی دیگر، گزارش های تازه به نشر رسیده که حاکی از فعالیت های گسترده تر استخبارات امریکا در حصۀ دسترسی به معلومات خصوصی افراد میباشد.

سازمان ملل متحد می گوید حکومت ایالات متحده امریکا اطمینان داده است که مکالمات شبکه های ارتباطاتی سازمان ملل تحت نظارت مراکز اطلاعاتی امریکا قرار نداشته و در آینده نیز چنین کاری صورت نخواهد گرفت.

اما مارتین نسریکی، سخنگوی سازمان ملل متحد بروز چهارشنبه از تبصره در مورد این که آیا، همانگونه که مجلۀ شپیگل آلمان گزارش داده، در گذشته چنین کاری انجام یافته یا خیر، خودداری ورزید.

اداره امنیت ملی امریکا رخنه کردن به مکالمات تیلفونی واتیکان و کلیسا رومان کاتولیک را رد نموده، اما با انهم بازدیدکنندگان واتیکان از احتمال جاسوسی بر یک رهبر روحانی خشمگین اند. یک تن از زائرین ایتالوی گفت فرق نمیکند که بر خانم مرکل جاسوسی کنند، اما بر پاپ فرانسس نظارت را پذیرفته نمیتواند. به پاپ فرانسس باید کاری نداشته باشند.

جاسوسی بر مخازن گوگل و یاهو

برنامه های سری نظارتی اداره امنیت ملی امریکا در حالی رسوا شد که این اداره با اتهامات تازه مواجه گردیده است. گفته میشود که استخبارات امریکا به طور مخفیانه وارد شبکه های ارتباطی بزرگ مانند گوگل ویاهو شده که اطلاعات را در سراسر جهان رد و بدل میکند.

جنرال کیث الکساندر، رئیس اداره امنیت ملی امریکا به روز چهارشنبه گفت که این اداره به سرورها یا مخاذن اطلاعاتی گوگل و یاهو وارد نمی شود مگر اینکه محکمه حکم نکند. وی اضافه کرد این کار غیر قانونی خواهد بود.

پیمان جاسوسی نکردن میان امریکا و متحدین

رؤسای ادارات جاسوسی حکومت رئیس جمهور اوباما به روز سه شنبه در پیشگاه یک کمیته کانگرس، راجع به گزارش های تازه یی که باعث خشم متحدین امریکا گردیده و وسعت فعالیت ادارۀ امنیت ملی امریکا را در ساحۀ مخابرات نشان میدهد، توضیحات ارایه نمودند.

المار بروک، سخنگوی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت از دست رفتن اعتماد میان امریکا و اروپا قابل توجه است و برای سال ها اعاده نخواهد شد. رئیس امور خارجه پارلمان اتحادیه اروپا گفت تنها موضوع رهبران مطرح نیست، شهروندان نیز مهم اند.

امریکا: مکالمات سازمان ملل متحد شنود نمی شود
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:41 0:00
حکومت اوباما هفته گذشته اظهار نمود که به مکالمات تیلفونی خانم مرکل گوش داده نمیشود و در آینده نیز نخواهد شد. اکنون آلمان و فرانسه میخواهند که امریکا تا اخیر سال روان میلادی، با آنها یک پیمان جاسوسی نکردن بریکدیگر را امضا کند.
XS
SM
MD
LG