لینک های دسترسی

Breaking News

پیامد انتخابات ایالتی بر ساختار کانگرس امریکا


باشندگان ایالت نیوجرسی واقع در شمال شرق امریکا کرس کریستی از حزب جمهوریخواه را در مقابل رقیبش سناتور باربرا باونو از حزب دموکرات برای بار دوم منحیث والی خود انتخاب کردند. کرس کرستی احتمالا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ نیز وارد عرصه رقابت شود.

اقای کرستی شام سه شنبه به حامیان خود گفت پیروزی وی باید به مثابه یک درس به قانونگزاران در واشنگتن باشد" می دانم که امشب امریکا که از حکومت های ناکارآمد خود در واشنگتن ناراض است چشم امید به سوی نیوجرسی دوخته و می پرسند که آیا مردم واقعا در آینده با هم یکجا میشوند؟ من می گویم اولین کار ما این است که وظایف خود را انجام دهیم و تا زمانی که من والی هستم کار تکمیل خواهد شد."

تری مک آلیف از حزب دموکرات در رقابت های انتخاباتی در ایالت ویرجینیا پیروز گردید. او در این انتخابات رقابت تنگاتنگی با کن کوچینلی، عضو محافظه کار تی پارتی، داشت. تت دیواین کارشناس دموکرات میگوید ممکن عدم سازگاری رای دهندگان حزب تی پارتی بر نتایح انتخابات اثر گذاشت که به نفع اقای مک آلیف تمام شد" آنها اساسا گفتند که مادر حال سازگاری نیستیم، حتی اگر این به معنی کوتاهی در پرداخت قرضه ای ایالات متحده و یا به معنای تعطیل حکومت هم باشد ما سازگاری نمیکنیم. "

در عین حال شهر نیویورک پس از بیست سال برای اولین بار صاحب یک شاروال دموکرات شد. بل د بلاسیو توانست با تفاوت زیادی بر جو لوتا، رقیب جمهوریخواهش، پیروز شود. مایکل بلومبرگ، شاروال سابق شهر نیویارک، که برای سه بار پی در پی منحیث شاروال نیویورک انتخاب شده بود به اساس قانون نمی توانست برای بار چهارم در این سمت انتخاب گردد.
نتایج انتخابات والیان ایالتی امریکا
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:10 0:00
روز سه شنبه ساکنین چندین شهر عمده امریکا به شمول اتلانتا، باستن، دیترویت، یوستون و مه یمی نیز برای انتخاب شاروال شان رای دادند. تحلیلگران سیاسی امریکا سعی دارند، با استفاده از نتایج انتخابات روز سه شنبه، نتایج انتخابات سال آینده در کانگرس این کشور را پیش بینی کنند که طی آن سرنوشت برندگان ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و یک سوم از صد کرسی سنا تعیین می شود.
XS
SM
MD
LG