لینک های دسترسی

Breaking News

معبد بهاییان جزء بناهای مشهور مذهبی امریکا


شهر شیکاگوی ایالت ایلونای امریکا با داشتن آسمان خراش هایش مشهور است. یکی از بنا های مشهور که در حومۀ این شهر موقعیت دارد معبد بهایی است.

بهاالله، رهبر بهاییان اولین سنگ تهداب این تعمیر را در سال 1912 گذاشت. ساختمان معبد بهاییان نمادی از نفوذ فرهنگی، هنری و معنوی است. درایالات متحده بیشتر از صد و بیست معبد بهایی ها اعمار گردیده است که هر کدام از نظر ساختمانی و مهندسی، ویژگی دارد.

اساسات اعتقاد بهایی توسط رهبر بهاییان، میرزا حسینعلی نوری مشهور به بهاالله دراواسط قرن هژدهم در فارس سابق بنیاد گذاشته شد. برنظریات یگانگی خداوند و یگانگی میان بنده گان خداوند درمذهب بهاییان تاکید شده است.

مذاهب در امریکا
بر اساس آمار موسسه پیو، 78 در صد شهروندان ایالات متحده امریکا عیسوی استند اما پیروان دیگر مذاهب هم در این کشور آزادی مساوی برگزاری مراسم دینی شانرا دارند.
کمتر از یک در صد جمعیت بیشتر از 313 میلیونی ایالات متحده، مسلمان است.

در میان اقلیت های مذهبی در امریکا، بهایی ها هم استند که معابد شان از نظر معماری، مهندسی شهکار پنداشته می شود.

مذهب بهایی که بر یگانگی خداوندان تمام ادیان تاکید می ورزد، یکی از معابد آنها در ویلیمیت ایالت ایلونای موقعیت دارد که توجه جهانگردان و تماشاچیان زیادی را بخود جلب نموده است.

بنا های مذهبی مشهور دیگر در امریکا عبارتند از:معبد بودایان در کلفورنیا، مرکز اسلامی در میشیگان، کلیسای بزرگ درفلوریدا، معبد امانیول در نیویارک، قصر طلایی در ویرجینای غربی، کلیسای مارمون ها در ایالت یوتا، کلیسای پاتریک در نیویارک است.

تاریخچه معبد بهاییان

در سال 1912 اولین سنگ تهداب معبد بهاییان در ویلیمت ایالت ایلونای توسط بهاالله درسفرش به امریکا گذاشته شد. علایم معرف مذاهب بزرگ جهان همچون اسلام، هندو، بودایی ها، یهودان، عیسوی ها و مردم اصلی امریکا در ساختمان این بنا اعمار شده است.
​تعدادی از بازدید کننده گان بخاطر اعتقاد بهایی بدیدن این معبد سفر میکنند، تعدادی دیگری برای دیدن یک آبده تاریخی به معبد میآیند.

معبد بهاییان توسط لویس بورجیس طرح شده است. این تعمیر درنتیجه 50 سال کارساختمانی درسال 1953 تکمیل شد. این ساختمان درایالات متحده اکنون بخاطر ارزش تاریخی ، زیبایی خیره کننده و جزییات جالب آن، محفوظ است.

ساختمان معبد برای اتحاد مردم از هر نژاد، سابقه و مذاهب جهان طرح شده است تا همه دریک جای مرکزی و واحد برای آرامش و متحد شدن جمع شوند.

معبد بهاییان جزء آبده های مذهبی امریکا
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:37 0:00
معبد بهاییان در ایالت ایلونای دریک نقطه آرام و صلح آمیز که با باغ گلها و فواره های آب احاطه شده است، موقعیت دارد. این معبد یکی از هفت معبد مشهور بهاییان در جهان است.
XS
SM
MD
LG