لینک های دسترسی

Breaking News

اسپانیا، صدرنشین جدول رده بندی فیفا


FIFA
FIFA
تیم ملی فوتبال اسپانیا باوجود عدم کارکردگی چشمگیر در ماه گذشته، هنوز هم در صدر جدول رده بندی فدراسون بین المللی فوتبال قرار دارد.

کرستیانو رونالدو با گول هایی که برای پرتگال به ثمر رسانید، آن کشور را در جایگاه پنجم جدول ماهانۀ رده بندی فدراسیون بین المللی فتبال یا فیفا قرار داد.

پیروزی ۱-۰ و ۳-۲ پرتگال در برابر سویدن- در بازی مقدماتی راهیابی به جام جهانی-آن کشور را با ۹ رده صعود، پس از کولمبیا قرار داد.

آلمان، ارجنتاین و کولمبیا به ترتیب در رده های دوم تا چهار جدول رده بندی فیفا قرار دارند.

مقام های ششم، هفتم و هشتم را یوروگوای، ایتالیا و سویس از آن خود کرده اند. برازیل-میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴- در حالی در ردۀ دهم قرار دارد که هالند ردۀ نهم این جدول را به خود اختصاص داده است.

بلژیک از جایگاه پنجم به یازدهم پایین آمد. ایالات متحده با یک رده رکود جایگاه چهاردهم و مکسیکو با پیروزی در برابر نیوزیلند با چهار رده صعود جایگاه بیستم را از خود کرد.

ساحل عاج به عنوان برترین تیم افریقایی در ردۀ هفدهم قرار دارد. ایران با چهار رده صعود در ردۀ چهل و پنجم و رقیب دیرینۀ آن جاپان با چهار رده رکود در جایگاه چهل و هشتم قرار گرفت.

آسترالیا تیم پنجاه و نهم در جدول رده بندی فیفا، یکی از ۳۲ تیم راه یافته در جام جهانی ۲۰۱۴ برازیل می باشد.

جدول رده بندی فیفا که هر ماه تغییر می خورد بر اساس توانمندی تیم ها نبوده بلکه بر اساس تعداد رقابت هایی ترتیب می شود که یک تیم در یک فاصلۀ زمانی انجام می دهد.

نمونۀ بارز آن جایگاه دهم تیم برازیل است که به خاطر عدم انجام مسابقات در طول یک سال که دلیل آن شاید امتیاز میزبانی جام جهانی ۲۰۱۴ باشد، آن تیم را از پنج برترین تیم های جهان به مقام دهم کشاند.
XS
SM
MD
LG