لینک های دسترسی

Breaking News

صدراعظم سابق اسرائیل در گذشت


اریل شرون به عمر هشتاد و پنج سالگی وفات کرد
اریل شرون به عمر هشتاد و پنج سالگی وفات کرد
اریل شرون ، صدراعظم سابق اسرائیل، که پس از یک سکته مغزی برای مدت هشت سال در حالت کوما قرار داشت، به روز شنبه به عمر هشتاد و پنج سالگی وفات نمود.

شرون زندگی اش را وقف ایجاد یک اسرائیل قوی کرد، و در حالیکه در اسرائیل از محبوبیت زیاد برخوردار بود اکثریت فلسطینی ها وی را منحیث یک انسان قصی القلب می خواندند.

اریل شرون رهبری بود که از رزمجویی به کرسی ریاست دولت رسیده بود. به تعقیب ایجاد دولت اسرائیل شرون برای دها سال در میدان جنگ به خصوص جنگ یوم کیپر در سال یک هزارو نهصد و هفتاد و سه به عنوان یک عسکر شجاع و قهرمان معروف شد.

در سال هزارو نهصد و هشتاد و دو شرون یک تهاجم اسرائیل بر لبنان را رهبری کرد که باعث قتل صدها فلسطینی در کمپ های مهاجرین در بیروت توسط ملیشا های لبنانی شد.
زندگی و کارنامه های شرون
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:30 0:00

​زمانی که شرون منحیث وزیر کابینه اسرائیل اجرای وظیفه می کرد مسکن گزینی ناقلین یهودی را در سر تا سر اراضی فلسطینی ها ترویج نمود. به همین دلیل شرون کمترین اعتماد را از جانب اعراب داشت.

شرون در سال دو هزارو یک منحیث صدراعظم اسرائیل انتخاب شد. حکومت وی طی چند سال قیام را سرکوب کرد و بر ساختمان موانعی کار کرد که اکنون فلسطینی ها و اسرائیلی ها را از هم جدا ساخته است.

در سال دو هزارو شش شرون دوچار یک سلسله سکته های مغزی گردید و به کوما رفت و ایهود اولمرت جانشین او شد.
XS
SM
MD
LG