لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان، بنگله دیش را شکست داد


تیم ملی کریکت افغانستان پس از پیروزی در برابر بنگله دیش
تیم ملی کریکت افغانستان پس از پیروزی در برابر بنگله دیش
تیم ملی کریکت افغانستان، نخستین پیروزی خود را در سلسله رقابت های بین المللی ۵۰ اوورۀ کریکت در برابر یک تیم عضو دایمی شورای بین المللی کریکت، جشن گرفت.

ملی پوشان افغان، در دومین حضور شان از سلسله رقابت های یک روزۀ جام کریکت آسیا، سبز پوشان بنگله دیش را در خانۀ خود شان با تفاوت ۳۲ نمبر شکست دادند.

افغانستان که نخست به میدان رفته بود توانست در ۵۰ اوور تعین شده با از دست دادن پنج بازیکن ۲۵۴ نمره کسب کند. هر چند بازیکنان خط نخست ردۀ بیتنگ افغانستان نتوانستند کارکردگی خوبی از خود نشان دهند اما اصغر ستانکزی با کسب ۹۰ نمبر و سمیع الله شینواری با به دست آوردن ۸۰ نمره، افغانستان را بر سکوی پیروزی کشانیدند.

در خط بولر های بنگله دیش، روبل حسین در چهار اوور اخیر، ۴۰ نمبر داد. اصغر ستانکزی و سمیع الله شینواری در ده اوور اخیر ۱۰۷ نمره اخذ کردند که شامل ۱۲ چهار نمره یی و ۴ شش نمره بود.

شماری از طرفدران تیم ملی کریکت افغانستان
شماری از طرفدران تیم ملی کریکت افغانستان
یک ساعت اخیر این رقابت ۵۰ اووره بیشتر به یک بازی ۲۰ اووره می ماند که کریکترهای افغان تلاش داشتند بیشترین نمبر را کسب کنند.

شینواری در نتیجۀ سؤ تفاهم با ستانکزی ویکت خود را از دست داد اما ستانکزی تا اخیر در میدان باقی ماند.

هدف امکان پذیر اما دشوار

افغانستان، هدف ۲۵۵ نمبر را برای تیم بنگله دیش تعین کرد که هدف چندان دشواری به نظر نمی رسید.

از جانب بنگله دیش انمول و شمسور به میدان آمدند. شاهپور ځدران، شمسور را در اوور اول از میدان حذف کرد. دومین بازیکن بنگله دیش در اوور دوم بازی، در حالی توسط حمید حسن به خارج فرستاده شد که بنگله دیش تنها یک نمره اخذ کرده بود.

سومین بازیکن بنگله دیش توسط محمد نبی، کپتان تیم ملی کریکت افغانستان حذف شد و بنگله دیش با کسب ۶۹ نمره سه بازیکن خود را از دست داد.

با توجه به ضعف تیم ملی در مهار توپ های هوایی، اصغر ستانکزی نتوانست توپ بسیار ساده یی را در دستان خود نگهدارد که با آن فرصت حذف بازیکن بنگله دیشی از دست افغانستان رفت.

اما بعد از حذف چهارمین بازیکن بنگله دیشی توسط سمیع الله شینواری، تیم کریکت بنگله دیش کنترول فکری خود را در بازی از دست داد و به سرعت بازیکنان پنجم، ششم، هفتم، هشتم و نهم آن تیم میدان را ترک گفتند.

ضیاالرحمن از تیم بنگله دیش، با ضربات چهار نمره یی و شش نمره یی خود، درد سر بزرگی برای بولر های افغان محسوب شده بود اما دیری نگذشت که محمد نبی با حضور در خط بولنگ، و با حذف ضیاالرحمن در ۴۳.۲ اوور در حالیکه ۱۶ نمره کسب کرده بود، بازی را به نفع افغانستان تغیر داد.

آخرین بازیکن سبز پوشان میزبان توسط محمد نبی از میدان حذف شد.

حضور تماشاچیان افغان در میدان مسابقه

شور و شعف هواخواهان تیم ملی کریکت در کابل
شور و شعف هواخواهان تیم ملی کریکت در کابل
با پیروزی افغانستان در برابر بنگله دیش، یکبار دیگر فضای چندین شهر افغانستان مملو از شور و شعف شد.

هواخواهان تیم ملی به جاده های شهر کابل برآمده و پیروزی تیم ملی کشور شان را جشن گرفتند.

شهر جلال آباد نیز شاهد شور و شعف مردم در جاده ها و شلیک های هوایی بود.

آنچه بیشتر دیدنی بود، حضور افغان ها در ستدیوم کریکت فتح الله بود که با بیرق های سه رنگ افغانستان، تیم ملی شان را تشویق می کردند.

بانوان و پسران تماشاچی حاضر در میدان کریکت، اکثر محصلین افغان در بنگله دیش بودند که تنها به خاطر حمایت از تیم ملی کریکت افغانستان در آنجا حضور یافته بودند.

تا کنون سریلانکا دو پیروزی به دست آورده است حالانکه تیم های کریکت هند و پاکستان در دو بازی یک برد و یک باخت دارند.

در حال حاضر بنگله دیش بعد از انجام دو بازی و دو شکست در خط اخیر جدول تیم های جام کریکت آسیا قرار دارد.

پاکستان و هند به تاریخ دوم ماه مارچ به مصاف هم خواهند رفت، رقابت بعدی افغانستان با تیم ملی کریکت سریلانکا به تاریخ سوم ماه مارچ خواهد بود.
XS
SM
MD
LG