لینک های دسترسی

Breaking News

جان کری وزیر خارجه ایالات متحده به کیف رسید


جان کری وزیر خارجه امریکا وارد کییف، مرکز اوکراین گردید. در همین حال حکومت امریکا تعهد نمود که یک میلیارد دالر را به حکومت جدید اوکراین کمک می کند ولی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به روز سه شنبه گفت که در اوکراین یک کودتای غیر قانونی صورت گرفته و ویکتور یانکوویچ رئیس جمهور مخلوع، با وجود ترک قدرت، هنوز هم رئیس جمهور بر حق ان کشور است.

آقای پوتین همچنان به خبرنگاران گفت که در مقطع زمانی نیازی برای استفاده از قوت در کریمیا، منطقۀ جنوبی اوکراین نیست، اما وی حق استفادۀ از قوت را از سوی روسیه به حیث آخرین گزینه، محفوظ نگهداشت.

پوتین اضافه کرد که مسکو حق آنرا دارد تا برای محافظت روس های که در اوکراین زندگی می کنند، هر نوع تصمیم را اتخاذ کند و در عین زمان، تنش در شبه جزیره کریمیای اوکراین به اوج خود رسیده است.

در عین زمان از شلیک های اخطاری میان عساکر وفادار به مسکو بر عساکر معترض اوکراینی نیز خبر داده شده است. در عین زمان، امروز سه شنبه، چهار کشتی جنگی روسی راه کشتی های جنگی اوکراین را در بندر سیواستوپول کریمیا مسدود کردند.

اتحادیه اروپایی و ایالات متحده در حال حاضر واضحترین سلاح علیه روسیه را در تعزیرات اقتصادی می بینند که دارایی های روسیه را قید می سازد و معاملات چندین میلیارد دالری را با روسیه قطع خواهد کرد.

جان کری وزیر خارجه ایالات متحده به اوکراین رسید
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:00 0:00

بروز دوشنبه، رئیس جمهور اوباما واکنش روسیه را در اوکراین تخطی از قانون بین المللی خواند.
آقای اوباما از کانگرس خواست تا معموله جدید کمک را برای حکومت اوکراین تصویب کند و مجددا تکرار نمود که اگر پوتین عقب نشینی نکند، امریکا اقداماتی را برای تضعیف اقتصاد روسیه و در انزوا قرار دادن دیپلوماتیک آن عملی خواهد ساخت.

در عین زمان اتحادیه اروپایی نیز تهدید نموده است که اگر تا روز پنجشنبه روسیه از کریمیا خارج نگردد، مذاکرات در مورد آزاد ساختن ویزه و همکاری های اقتصادی را تحریم می کند و در جلسات جی هشت اشتراک نخواهد کرد.

اکثریت باشنده گان کریمیا روس تبار میباشند ولی در عین زمان تعداد زیاد تاتار های مسلمان نیز در این منطقه زندگی میکنند.
XS
SM
MD
LG