لینک های دسترسی

Breaking News

میدان هوایی بامیان تا چند ماه دیگر افتتاح می شود


عکس از آرشیف ملل متحد
عکس از آرشیف ملل متحد
مقامات در ولایت بامیان می گویند که کار ساختمان ترمینل وآسفالت خط پرواز میدان هوایی بامیان در مرکز آن ولایت تا پایان سال روان میلادی تکمیل خواهد شد.

عبدالرحمن احمدی، سخنگوی والی بامیان به رادیوآشنا صدای امریکا گفت که ترمینل و خط پرواز این میدان با طول ۲۴۰۰ متر طول و عرض ۵۰ متر با مصرف ۱۲ میلیون دالر مساعدت مالی کشور جاپان اعمار می شود.

آقای احمدی گفت که کار ساختمان ترمینل و اسفالت میدان هوایی بامیان حدود ۷۰ در صد تکمیل شده است و این میدان تا پایان سال روان میلادی به بهره برداری سپرده خواهد شد.

سخنگوی والی بامیان ابراز امیدواری کرد که تکمیل این پروژه، تحول بزرگی را بر وضعیت اقتصاد مردم در بامیان رونما خواهد ساخت.

تا کنون تنها یک شرکت هوایی افق شرق، هفتۀ دو پرواز به بامیان دارد، اما به دلیل بلند بودن نرخ تکت، شمار کمتر مردم و مسوولین حکومتی از آن استفاده می کنند.

سخنگوی والی بامیان گفت که با تکمیل شدن این پروژه شمار بیشتر خطوط هوایی داخلی به بامیان پرواز خواهند کرد که به گفتۀ وی تحول عظیمی را در رشد صنعت گردشگری به میان خواهد آورد.

با این حال باشندگان بامیان خواهان تسریع بخشیدن کار ساخت این میدان هوایی بوده، ازمسئولان می خواهند که باید هرچه زودتر کاراین میدان هوایی به پایه اکمال برسد.

آنان می گویند راه های مواصلاتی منتهی به بامیان، ازطریق دره غوربند ولایت پروان و ولایت میدان وردک نا امن وپرخطر است وازسویی هم نرخ تکت پرواز های رفت و برگشت شرکت هوایی افق شرق ۱۱۰۰۰ افغانی بوده و بسیار بلند است.

هم زمان با آغاز کار ساخت میدان هوایی در مرکز شهر بامیان، کارسروی میدان هوایی بین المللی این ولایت، درساحه شیبرتو در مرکز بامیان، نیز از سوی داود علی نجفی، وزیر ترانسپورت و هوا نوردی افغانستان با هزینۀ ابتدایی حدود دومیلیون دالر امریکایی از بودجه خود آن وزارت افتتاح شده بود.

آقای نجفی درآن زمان وعده سپرده بود که میدان هوایی بین المللی بامیان، نزدیک به هشتاد میلیون دالر هزینه نیاز دارد وسالانه بخشی ازهزینۀ آن از سوی دولت پرداخت می گردد.

اما تا کنون هیچ گام عملی جهت اعمار این میدان هوایی بین المللی ازسوی وزارت ترانسپورت برداشته نشده است.
  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG