لینک های دسترسی

Breaking News

غرب رفراندم در کریمیا را غیر مشروع خواند


تازه ترین گزارش ها حاکیست که وزیر دفاع موقت اوکراین و وزیر دفاع روسیه تا تاریخ بیست و یکم ماه مارچ به آتش بس در کریمیه موافقه کردند.

در عین حال تلویزیون اوکراین ویدیو های هلیکوپتر های روسی را نشان می داد که در شهر سترلکوف اوکراین پائین می شد. این اولین تاخت و تاز روسیه در ساحه خارج کریمیه می باشد. آژانس خبری اوکراینی گزارش داد که عساکر روسی شب گذشته داخل شهر سترلکوف شدند.

ساکنان شبه جزیره کریمیه به روز یکشنبه رای دادند که آیا می خواهند دوباره جز روسیه شوند یا نه. جامعه بین المللی از نزدیک این نظرپرسی و تاثیر آنرا که بر اوکراین و شاید منطقه وارد نماید، نظارت می کنند .

عکس العمل ها در جریان این نظرپرسی متفاوت بود. زرگروسکییا، مثل بسیاری مردم شهر نگرانی خود را ابراز داشت" ما در اینجا خود را روسی می دانیم، ما می ترسیم، برای ما بسیار خطرناک بود، برای اطفال ما، بناً خوشحال استیم که ما حق انتخاب را داریم."

اما تاتانیا می گوید پوتین به اوکراین چشم دوخته است" واضحا پوتین در کریمیا توقف نمی کند، زیرا او تمام اوکراین را می خواهد." روسیه روز شنبه علیه قطعنامه شورای امنیت ملل متحد رای داد که کشور های جهان را ترغیب می کرد نتایج نظر پرسی در مورد جدا شدن کریمیه از اوکراین و الحاق آن به روسیه را قبول نکنند.

سمنتا پاور، سفیر امریکا در ملل متحد، می گوید روسیه منفردانه عمل کرد" روسیه به تنهایی مانع تصویب قطعنامه گردید همانطوریکه مانع ناظرین بین المللی و کشتی های اوکراین گردید. روسیه خارج از نورم ها و اساسات بین المللی عمل می کند." فیصله شورای امنیت به منظور حفظ تمامیت ارضی اوکراین بود.


به روز شنبه هزاران تن از طرفدران و مخالفین جدایی کریمیه در ماسکو دست به مظاهره زدند. بوریس نیمتسوف، رهبر مخالف روسیه می گوید با جنگ مخالف است" من یک وطنپرست استم ، مخالف جنگ استم. نمی خواهم شاهد تابوت های عساکر کشته شده باشم که به ماسکو انتقال داده خواهد شد، و مادران، فرزندان و زنان گریه کنند."

رفراندم در کریمیا امروز صورت گرفت
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:13 0:00


طرفداران نظر پرسی کریمیه در نزدیکی کرملین راه پیمایی کرده تعهد دوستی با آن شبه جزیره را نموده و می گفتند که می خواهند شاهد الحاق کریمیه با روسیه باشند.


در همین حال نیرو های دفاعی ، مردان ملبس با یونیفورم و قزاق های روسی اداره پارلمان در سیمفیروپول را به عهده دارند. روس ها این را رد می کنند که آنها عساکر روسی استند. صدها عسکر روسی در داخل و اطراف پایگاه های نظامی کریمیه فرستاده شده است.

آرای روز یکشنبه از سوی غرب و دولت اوکراین هر دو به عنوان آرای غیر مشروع خوانده شده اما به طور گسترده انتظار می رود تصویب شود.

در تازه ترین گزارش تلویزیون اوکراین ویدیو های هلیکوپتر های روسی را نشان می داد که در شهر سترلکوف اوکراین پائین می شد. این اولین تاخت و تاز روسیه در ساحه خارج کریمیه می باشد. آژانس خبری اوکراینی گزارش داد که عساکر روسی شب گذشته داخل شهر سترلکوف شدند.

این ساحه از شبه جزیره بحیره سیاه تا ده کیلومتری شمال سرحد بین کریمیه و منطقه خرسان موقعیت دارد. در عین زمان شاهدان عینی می گویند عساکر روسی کنترول استیشن های انتقال گاز طبیعی در آن ساحه را به عهده گرفتند.


XS
SM
MD
LG