لینک های دسترسی

Breaking News

حمله بر دفتر کمیسیون مستقل انتخابات مهار شد


در این حمله چهار مهاجم شرکت داشت
در این حمله چهار مهاجم شرکت داشت
سخنگوی قوماندانی امنیه کابل گفت پنج مهاجمی که قصد حمله بر دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات در کابل را داشتند، پس از پنج ساعت درگیری از سوی نیرو های امنیتی افغان از پا در آورده شدند.

حشمت الله ستانکزی، سخنگوی قوماندانی امنیه کابل به صدای امریکا گفت که در این رویداد فقط دو تن از منسوبین پولیس جراحت سطحی برداشته و به هیچ کس دیگری آسیبی نرسیده است.

محمد ظاهر قوماندان امنیه کابل به صدای امریکا گفت که حمله کنندگان با استفاده از چادری وارد یک منزل مسکونی در آن ساحه شده و از آنجا به شلیک های پراگنده می پرداختند.

پیشتر از آن صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان به رادیو آشنا گفت که مهاجمین در یک منزل مسکونی در فاصلۀ یک کیلومتری کمیسیون مستقل انتخابات موضع گرفته و تلاش داشتند که از آنجا به کمیسیون مستقل انتخابات حمله کنند.

مسوولیت این حمله را که ساعت ۱۲:۳۰ چاشت امروز آغاز شد، شورشیان طالب به دوش گرفته و ادعا کرده اند که طی آن ده ها نفر را از بین برده اند. اما مقام های افغان این ادعا را رد می کنند.

این در حالیست که در اواسط هفته گشته دفتر ساحوی کمیسیون مستقل انتخابات نیز در ساحه دارالمان کابل مورد حمله یک گروه پنج نفری مهاجمان مسلح قرار گرفت و عملیات در این محل کم از کم چهار ساعت ادامه یافت.

عصر روز گذشته نیز پنج تن از مهاجمین یک مهمانخانه خارجی ها را در کابل هدف قرار دادند و داخل این مهمانخانه شدند که پس از بیشتر از چهار ساعت درگیری مهاجمین کشته شدند.

حمله بر دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات درحالی صورت گرفت که قرار بود امروز نهاد های امنیتی آخرین گزارش شانرا در مورد تامین امنیت مراکز رایدهی به این کمیسیون پیشکش نمایند و کمیسیون در نشست خبری آنرا با رسانه ها درمیان بگذارد.

نامزدان ریاست جمهوری حملات مسلحانه و تروریستی بر مراکز انتخاباتی و افزایش حملات تروریستی در آستانه برگزاری انتخابات را نگران کننده خوانده می گویند که چنین حملات بالای روحیه مردم تاثیرات منفی داشته و میتواند سهم گیری مردم در انتخابات را کاهش دهد.
XS
SM
MD
LG