لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن: ما از دموکراسی و استقلال اوکراین حمایت میکنیم


جو بایدن معاون رئیس جمهور ایالات متحده در یک سفر دو روزه به اوکراین رسید
جو بایدن معاون رئیس جمهور ایالات متحده در یک سفر دو روزه به اوکراین رسید
جو بایدن، معاون رئیس جمهور ایالات متحده برای گفتگو با رئيس جمهور موقت اوکراین در حالی در ان کشور است که با وجود موافقتنامه روی کاهش بحران، اوضاع در شرق اوکراین با خشونت همراست.

این سفر دو روزه معاون رئیس جمهور امریکا، اولین سفر یکی از ارشدترین مقامات ایالات متحده از زمان اغاز تنش در اوکراین به کیف به شمار میرود که روی هدف کاهش تنش و بحران صورت میگیرد.

یک تن از اعضای تیم اقای بایدن که با تیم وی در عین طیاره سفر میکرد، به خبرنگاران بیان داشت که هدف این سفر معاون رئیس جمهور، ارسال پیام واضح به کیف مبنی بر حمایت ایالات متحده از دموکراسی، اتحاد، استقلال و تمامیت ارضی اوکراین است.

این مقام اضافه کرد که اقای بایدن در این سفر روی عملی ساختن موافقتنامه ژنو که هفته قبل در میان چند کشور روی ان توافق صورت گرفت خواهد کوشید و همچنان برای واضح ساختن اینکه تشدید بیشتر تنش توسط روسیه برای بی ثباتی منطقه، در عوض روی اوردن به روش های سازنده، برای روس ها گران تمام خواهد شد.

در عین زمان، اقای بایدن از یک محموله اقتصادی تازه و کمک های مربوط به تکنالوژی تولید انرژی به اوکراین نیز در طول این سفر دو روزه خود خبر خواهد داد.

این سفر روی هدف بهبود اوضاع در شرق اوکراین صورت میگیرد که اتش بس موقت به مناسبت عید پاک یا ایستر بروز یکشنبه بیشتر از چند ساعت دوام نیاورد و با شلیک و تبادله گلوله در یک مرکز امنیتی در منطقه خاتمه یافت.

این در حالیست که اوکراین قوای خاص روسی را مسبب این تهاجم میخوانند که به گفته کیف باعث تنش در این منطقه شرقی و بی ثباتی ان گردیده است.

در عین زمان، وزارت دفاع ایالات متحده یا پنتگان، بیان میدارد که جزئیات روی برنامه اموزشی برای متحدین اروپای مرکزی و شرقی را تحت پلان دارد که طبق ان، ماموریت های اموزشی توسط ناتو و دیگر جوانب شامل صورت خواهد گرفت ولی مقامات پنتگان می افزایند که ایالات متحده در حال حاضر تحول بزرگی را در بخش جابجایی قوای روسی در سرحدات اوکراین مشاهده نکرده است.
  • 16x9 Image

    لینا روزبه - واشنگتن

    لینا روزبه در سال 2003 کار خود را با صدای امریکا آغاز نمود. روزبه در رشته مطبوعات و رسانه ها از کالج وانیر لیسانس خود را بدست آورد و متعاقب آن لیسانس دیگری را در رشته علوم سیاسی و روابط بین المللی از دانشگاه کانکوردیا اخذ کرد.

XS
SM
MD
LG