لینک های دسترسی

Breaking News

اوکراین رسما به اتش بس خاتمه داد


ukraine
ukraine
در تازه ترین گزارش نیرو های پارشوتی امریکا تمرینات مشترک را با همتاهان پولندی خود در پولند آغاز کردند، و عساکر بیشتر به سه کشور بالتیک اعزام گردید. سخنگوی وزرات دفاع امریکا گفت که این تصمیم به منظور هشدار جدی بر روسیه و اطمینان دهی کامل به شرکا و متحدینش شان در منطقه می باشد.

سخنگوی وزرات دفاع امریکا همچنان گفت با متحدین ناتو خود داخل مذاکره استند و امکان افزایش تعداد عساکر امریکا و ناتو را در منطقه مورد غور قرار می دهند.

اوکراین رسما به آتش بس علیه جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق کشور که به مناسبت ایام مذهبی عیسویان بر قرار نموده بود، خاتمه داد و اعلام نمود که عملیات ضد دهشت افگنی دوباره آغاز شده است.

ویتالی یریما، معاون اول صدراعظم اوکراین، به روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت اقدامات مناسب اتخاذ خواهد شد.

یریما گفت اوکراین از ایالات متحده امریکا اطمینان حاصل کرده است که در مقابله با تجاوز و سلطه جویی روسیه تنها نخواهد بود، و اظهار امیدواری کرد که کمک امریکا بیشتر قابل ملاحظه باشد.

در همین حال سرگی لفروف، وزیر خارجه روسیه، از طریق تلویزیون ملی آنکشور اعلان کرد که در صورتی که علایق برحق روسیه و یا مردم روسیه مورد حمله قرار گیرند، تلافی خواهد کرد.

وزرات دفاع امریکا به روز سه شنبه گفت شش صد عسکر را به پولند و کشور های بالتیک می فرستد تا پیامی برای روسیه و اطمینان دهی به شرکا و متحدین امریکا باشد.

جو بایدن، معاون رئیس جمهور امریکا، روز سه شنبه به سفر دو روزه خود به کییف خاتمه داده و از ماسکو خواست تا به تعهد خود در مورد ختم کمک به جدایی طالبان مسلح طرفدار آنکشور در اوکراین پابند باشد.

اقدام قوای نظامی اوکراین هفته قبل برای راندن جدایی طلبان، که عمارات دولتی را در بیشتر از ده شهر تصرف کرده اند، ناکام شد.به همین ترتیب توافقی که هفته قبل بین ایالات متحده امریکا، اتحادیه اروپا، اوکراین و روسیه صورت گرفت نتیجه ای نداده است.

در همین حال شورشیان طرفدار روسیه ، که عمارات دولتی را تصرف کرده اند، می گویند تهدید اولکساندر تورچینوف ، رئیس جمهور موقت، را جدی نمی گیرند. تورچینوف روز سه شنبه به نیرو های امنیتی هدایت داد تا عملیات را دوباره آغاز کنند.

در یک گزارش دیگر ویدیوی که هفته قبل در صفحه انترنتی اوکراین به نشر رسید ولادیمیر ریبک شاروال شهر هورلیفکا را نشان می دهد که مردان نقاب پوش در خارج عمارت شاروالی با وی بدرفتاری میکنند.

ریبک به عمارت رفته بود تا بیرق روسیه را از آنجا پائین نماید. پس از چند ساعت ریبک مفقود الاثر شد. پولیس اوکراین می گوید جسدی را ، که شدیدا مورد شکنجه قرار گرفته، در نزدیکی دریای سلاوانسک یافتند که گفته می شود به ولادیمیر ریباک شباهت دارد اما گفت که برای شناسایی دقیق کار بیشتر ضرورت است.
XS
SM
MD
LG