لینک های دسترسی

Breaking News

سرازیرشدن سیل در جوزجان ده ها کشته به جا گذاشت


ارشیف
ارشیف
مقامات محلی در جوزجان میگوید که در اثر جاری شدن سیل در این ولایت دست کم ۴۳ نفر کشته و ده‌ها خانه ویران شده است.

فقیرمحمد جوزجانی، قوماندان امنیه ولایت جوزجان به رادیو اشنا صداامریکا گفت که زنان و کودکان نیز شامل قربانیان این واقعه اند.

جوزجانی گفت:

" تعدادی از شهدا که ما از سیل کشیده ایم به ۴۳ تن رسیده است هم از کودکان هم خانم ها و هم مردان شامل ان میباشد یک تعداد از سرپل اورده یک تعداد را از ولسوالی درزاب و قوش تپه اورده است".


قوماندان امنیه جوزجان میگوید که که بیشترین خسارات جانی و مالی در ولسوالی های قوش تیپه و درز آب وارد شده است اما وی گفت که این سیل ساکنان ولسوالی خواجه دو کوه را نیز به خطر مواجعه ساخته است که تعدادی زیادی از انها توسط هلیکوپتر به ساحات امن انتقال گردیده اند.

اما قوماندان امنیه جوزجان میگوید که یک تعداد از خانواده ها در ولسوالی خواجه دوکوه حاضر نه شده اند که توسط هلیکوپتر به ساحات امن منتقل گردد زیرا به گفته وی، انها نگران از دست رفتن مواشی شان بوده اند.

اهالی ولسوالی های قوش تیپه و درز آب میگوید که طوفان شدید و بارش سنگین باران از ساعت ۸ دیشب آغاز شد و تا ۴ صبح امروز ادامه داشت.

فقیرمحمد جوزجانی، قوماندان امنیه ولایت جوزجان گفت که به جز از نیروهای امنیتی اففانستان که با اسیب.زده گان کمک عاجل و مواد خوراکه رسانیده اند ، تاکنون کدام موسسه امداد رسانی دیگر به اسیب دیده ها کمک فراهم نه نموده است.
XS
SM
MD
LG