لینک های دسترسی

Breaking News

اوکراین: پوتین خواهان اغاز جنگ جهانی سوم است


اوضاع در اوکراین در حالی رو به وخامت نهاده است که صدراعظم اوکراین روسیه را به تخطی ار حریم فضایی اش برای هفت بار در طول شب متهم نمود. وزارت دفاع ایالات متحده یا پنتگان نیز از پرواز جت های روسی بر حریم فضایی اوکراین خبر داده است ولی روسیه این ادعا را رد میکند.

در عین زمان گروه جی هفت بروز جمعه متحدانه خواهان اعمال تعذیرات بر روسیه روی واکنش های اخیر ان کشور در قبال اوکراین شدند. هفت کشور عضو گروه جی هفت که شامل ایالات متحده،کانادا، برتانیه، فرانسه جرمنی ایتالیا و جاپان میگردد، بروز جمعه اعلامیه مشترک خود را مبنی بر تشدید و اعمال تحریمات بر روسیه بنشر رساندند.

رئیس جمهور اوباما که در طول چند روز گذشته در یک سفر خارج از ایالات متحده بسر میبرد، به خبرنگاران در کوریا جنوبی بیان داشت که ایالات متحده با همتایان بین المللی خود برای چگونگی به رسیدگی به عملکرد روسیه در تشدید بحران اوکراین غور میکند.

اقای اوباما بیان داشت که هر دو، اروپایی ها و ایالات متحده در تحریمات خود متحدانه و یکسان بوده اند که میتواند سد راهی را برای روس های و حمایتی برای اوکراینی ها باشد و راه را برای حل این معضله از طریق دیپلومسی باز نماید.

ولی معاون وزیر خارجه اوکراین بروز جمعه بیان داشت که وی نگران است که تهاجم روسیه غیر قابل پیشگیری است، نگرانی وی در حالی رو به افزایش نهاده است که روسیه تمرینات نظامی را در امتداد سرحدات اوکراین انجام میدهد

در عین زمان شورشیان حامی روسیه به غصب و کنترول عمارات حکومتی در چندین شهر در شرق اوکراین همچنان ادامه میدهند در حالیکه معین وزارت خارجه اوکراین بیان داشت که انها برای نجات مردم از خطر و جلوگیری از فعالیت حامیان روسیه میکوشند ولی انرا بر مبنای فرهنگ و مدنیت انجام میدهند تا از هلاکت و کشتار مردم در ان جلوگیری صورت گیرد.
احتمال تعذیرات بر روسیه افزایش یافت
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:07 0:00


در عین زمان، صدراعظم اوکراین روسیه را به کوشش در تصرف نظامی و سیاسی اوکراین متهم کرده است در حالیکه کیف و مسکو هر دو، عساکر خود را در امتداد سرحدات مشترک خود تشدید بخشیده اند.

صدراعظم اوکراین در ملاقات با اعضای کابینه حکومت انتقالی بیان داشت که روسیه خواهان اغاز جنگ جهانی سوم است. در عین زمان یک مقام ایالات متحده از احتمال اغاز اعمال تعذیرات بر روسیه از روز دوشنبه هفته جاری خبر داد. امروز شنبه، یکصد و پنجاه عسکر امریکایی به منطقه لتونیا رسیدند که بخشی از ششصد عسکر پلان شده ایالات متحده برای حضور در ان منطقه بشمار میرود.
  • 16x9 Image

    لینا روزبه - واشنگتن

    لینا روزبه در سال 2003 کار خود را با صدای امریکا آغاز نمود. روزبه در رشته مطبوعات و رسانه ها از کالج وانیر لیسانس خود را بدست آورد و متعاقب آن لیسانس دیگری را در رشته علوم سیاسی و روابط بین المللی از دانشگاه کانکوردیا اخذ کرد.

XS
SM
MD
LG