لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان قهرمان لیگ برتر کرکت آسیا شد


Afghan cricket team
Afghan cricket team
افغانستان، در رقابت نهایی لیگ برتر شورای کرکت آسیا، نیپال را با ١٠٨ نمره شکست داد و لقب قهرمانی را از آن خود کرد.

بازیهای لیگ برتر شورای کرکت آسیا، به تاریخ اول ماه می آغاز شده بود و امروز چهارشنبه هفتم ماه می، به پایان رسید. درین رقابت ها علاوه بر افغانستان، نیپال، امارات متحده عربی، هانگ کانگ، عمان و مالیزیا نیز شرکت کرده بودند.

افغانستان در پنج بازی، تنها یک بار در برابر مالیزیا – که به باور کارشناسان تیم بسیار قوی به حساب نمی آید – شکست خورد.

در بازی میان تیم های افغانستان و نیپال، قرعه بنام نیپال برآمد و عثمان غنی و حشمت الله شهیدی، دو ملی پوش افغان، هر یک توانست پنجاه، پنجاه نمره اخذ کنند. در ختم بازی، افغانستان هدف ۲۶۴ نمره را به نیپال تعیین کرد که هدف دشواری پنداشته می شود.

در جمله بالران افغانستان، دولت ځدران چهار بازیکن تیم نیپال را از میدان خارج کرد که بااز دست دادن چهار بازیکن خط اول بیتنگ، نیپال برای دستیابی به هدف تعین شده با مشکلات رو به رو شد.

در جریان بازی نیپال، باران بازی را متوقف ساخت که طبق اصول بین المللی بازی کرکت، از جمله پنجاه اوور، هژده آن کم گردید و نیپال نتوانست در ٣٢ اور ٢٣٧ نمره اخذ کند و به این ترتیب افغانستان برندۀ اعلام شد.

حضور بازیکنان نوجوان در تیم ملی

عثمان غنی بازیکن عضو تیم زیر سن ١٩ سال افغانستان که برای اولین بار در تیم ملی کشور بازی کرد، سه بار توانست پنجاه نمره به دست آورد. به همین دلیل غنی به حیث یکی از بازیکنان بهتر این رقابت ها انتخاب شد.

با توجه به انتقادات که همواره متوجه بورد کرکت افغانستان بود، اینبار، مسؤولین کرکت افغانستان به عوض نوروز منگل، کریم صادق، اضغر ستانکزی و محمد شهزاد، چهار بازیکن سابقه دار تیم، از بازیکنان جوان استفاده کرد.

کارشناسان کرکت می گویند که پیروزی در لیگ برتر شورای کرکت آسیا می تواند روحیۀ خوبی برای تیم ملی کرکت افغانستان در بازی های آینده به ویژه جام جهانی کرکت ایجاد کند.

کارشناسان، اما این را هم می گویند که درخشش عالی نوجوانان تازه راه یافته در تیم ملی، بازگو کنندۀ آیندۀ خوب تیم ملی کرکت افغانستان در سال های بعدی به شمار می رود.
آنان به این باور اند که ایجاد تیم های ردۀ سنین پایین و تلاش در عرصۀ حرفه یی ساختن کرکت در اجتماع نوجوان افغانستان، می تواند ضامن رشد و بهبود این ورزش در سال های آینده باشد.
XS
SM
MD
LG