لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین: نیرو های روسی از مرز اوکراین خارج شده اند


اوکراین
اوکراین
ولادیمیر پوتین، رئيس جمهور روسیه میگوید نیروهای روسی طبق درخواست ایالات متحده و اتحادیه اروپا، از مرز خارج شده اند. آقای پوتین این مطلب را در دیدار با رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا اظهار داشت.

پوتین هم چنان گفت وی خواستار ایجاد شرایط لازم برای مذاکره با دولت اوکراین است. اما شورشیان ضد دولتی در شرق اوکراین امروز گفتند آنها عقب نشینی نخواهند کرد.

صدراعظم اوکراین می گوید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه جدایی طلبان طرفدار مسکو را در شرق اوکراین برای به تعویق انداختن انتخابات واداشته است.

درحالیکه جهان از پیشنهادات اخیر پوتین استقبال کرده است، اما در مورد حمایت رئيس جمهور روسیه از انتخابات ریاست جمهوری اوکراین ابراز شک و تردید نیز موجود است.

آقای پوتین همچنین برای اولین بار است که میگوید انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در بیست وپنجم ماه می یک حرکت در مسیر درست است، با وجود آنکه اخیرا برآن انتقاد نموده بود.

آقای پوتین همچنین گفت، قطعات نظامی روسیه در مرز اوکراین از موقف رو به جلو، خود را عقب کشیده اند لکن قصرسفید، وزارت دفاع امریکا و ناتو همه گفته اند که هیچ نشانه ای فوری از خروج قوا دیده نشده است.

پوتین گفت "ما اعتقاد داریم که مهم ترین چیز ایجاد گفت و شنود مستقیم بین مقامات کیف و نمایندگان جنوب شرقی اوکراین است."

جدایی طلبان طرفدار روسیه در منطقه اوکراین شرقی از ساکنان دونتسک تقاضای دادن رأی برای ایجاد جمهوری مردم دونتسک را نمودند.

یک سخنگوی جنبش جدایی طلبان گفت " با تمام احترام به آقای پوتین ، تعویق همه پرسی باید توسط جامعه و مردم مورد بحث قرار گیرد."

صدراعظم اوکراین اظهار میدارد که درخواست آقای پوتین، برای به تأخیر انداختن همه پرسی یک تبلیغ میباشطو ئی اضافه کرد " ولادیمیر ولادیمیرویچ ( پوتین ) هیچ لازم نیست که در حالت قهروغضب معامله نمایید ، به خصوص بحیث رئیس جمهور یک کشور بزرگ."

در واشنگتن، استفان بلنک یک تحلیلگرسیاسی میگوید، واضح است که دو دور قبلی تحریم های اعمال شده بر مسکو به صدمه زدن به آنکشو آغاز کرده است.

بلنک اضافه کرد "پس اگر قراربر تحریم های بیشتر بود و آنها در برابر سیستم بانکداری ، صنایع انرژی و اقتصاد روسیه شدید تر و وخیم تر باشند ، این چیزی است که روسیه نمیخواهد با آن خطر مواجه شود."

تحلیلگران اظهار میکنند که روسیه در جریان انتخابات و بعد از آن مخفیانه به تلاش برای بی ثبات کردن اوکراین ادامه خواهد داد چرا که خواهان یک اواکراین طرفدار روسیه در نزدیکی مرزهای خود است.

کیف برای تصرف دوباره ساختمان های دولتی در دونتسک ، سلویانسک ، لو هانسک و سایر مناطق در شرق اوکراین، نیروهای نظامی فرستاده است.

صدراعظم موقت اوکراین گفت آنها به عملیات تا زمانی ادامه خواهند داد که تلاش ها برای حل سیاسی این بحران به نتایج نایل گردد و علاوه کرد "کسانی که سلاح دارند و شلیک میکنند باید سلاح خود را تسلیم و ساختمان ها را ترک گویند ، اگر آنها تسلیم شوند مورد عفو قرار خواهندگرفت."

آناتولی آنتونوف معاون وزیر دفاع روسیه امروز گفت که اوکراین ١٥٠٠٠نیروهای خود را در امتداد مرزبا روسیه مستقر ساخته است.

وی علاوه کرده است که در شرایط کنونی که بحران در اوکراین ادامه دارد این عمل تشنج ها را تشدید می بخشد.

آندری فوگ راسموسن، منشی عمومی ناتو، در توییتر خود نوشته است، در حالی که متحدین به بیانات آقای پوتین توجه دارد اما تا کنون نشانه هایی ازعقب نشینی دیده نمیشود.
XS
SM
MD
LG