لینک های دسترسی

Breaking News

حمایت زلمی رسول از عبدالله عبدالله


نشست مشترک خبری عبدالله عبدالله و زلمی رسول
نشست مشترک خبری عبدالله عبدالله و زلمی رسول
تیم انتخاباتی زلمی رسول حمایت خود را از نامزدی عبدالله عبدالله یک تن از نامزدان پیشتاز ریاست جمهوری افغانستان اعلام نمود.

زلمی رسول روز یکشنبه درنشست مشترک خبری با عبدالله عبدالله درحالیکه خانم حبیبه سرابی معاون دوم و یک تعداد از هوا داران دو تیم حضور داشتند،گفت که بعد از مشوره و نظرخواهی با اعضای تیم خود و برای تحکیم وحدت ملی،برای دفاع از ارزشهای دموکراتیک و حفظ ثبات سیاسی تصمیم گرفت که اگر انتخابات به دور دوم برود از کاندیداتوری عبدالله عبدالله حمایت نمایند.

اما وی گفت "اساسی ترین دلیلی که اساس این تصمیم بزرگ را تشکیل میدهد تعهد ما و مردم افغانستان برای جلوگیری از قطبی شدن و قومی شدن انتخابات استږ ما تصمیم گرفتم که با این تیم یکجا شویم تا در پهلوی اینکه وحدت ملی مردم ما حفظ میگردد در آینده نیز افغانستان ثبات سیاسی داشته باشد و تمام مردم افغانستان خود را در حکومت آینده شریک بدانند."
زلمی رسول حمایت اش را از عبدالله عبدالله اعلام کرد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:09 0:00

آقای زلمی رسول درحالیکه معاون اول اش آقای احمد ضیا مسعود دراین جمع حضور نداشت، تایید نمود که یک تعداد از اعضای تیم شان با این تصمیم شان موافق نبوده و ممکن آنها تصمیم دیگری بگیرند اما ابراز امیدواری نمود که متباقی از اعضای تیم شان نیز با آنها یکجا شود.

عبدالله عبدالله از ین تصمیم استقبال نموده وگفت که نزدیک بودن دیدگاه ها و مشترک بودن برنامه های دو تیم سبب شد تا این دو تیم باهم یکجا شوند.

وی گفت "ما در زمان گرم رقابت کردیم وامروز گرم یکدیگر را در آغوش میگیریم ودست همکاری به هم میدهیم وهمه تعهداتی که کردیم همه اهدافی که قبلا نموده ایم به آن متعهد هستم وآنرا عملی میکنیم."
در دوران مبارزات انتخاباتی وبعد از آن چنین شایعاتی وجود داشت که حامد کرزی از نامزادی زلمی رسول حمایت میکند اما حامد کرزی بارها گفته است که رئیس جمهور از هیچ نامزدی حمایت نمیکند.
اکنون که آقای زلمی رسول حمایت اش را از عبدالله اعلام نمود شایعاتی وجود دارد که آقای رسول بنابر خواست رئیس جمهور با تیم اصلاحات و همگرایی پیوسته است.

اما ایمل فیضی سخنگوی رئیس جمهور به صدای امریکا گفت که این تصمیم شخصی آقای رسول است که با تیم آقای عبدالله پیوسته است و دراین مورد نه رئیس جمهور با آقای رسول صحبت کرده ونه از این تصمیم اش خبر داشت.

وی گفت "ما قبلا هم گفتیم که رئیس جمهور از هیچ یک از نامزدان ریاست جمهوری حمایت نکرده ونمیکند."

انتقاد از کار کمیسونها
آقای عبدالله دراین نشست از کار کمیسیونهای انتخاباتی انتقاد نموده و افزود که کمیسیونهای انتخاباتی مشکلاتی را در راه انجام وظایف خود دارند و از آنها خواست تا وظایف شانرا در راستای قانون عادلانه وشفاف به سر برسانند.

وی افزود "ما از کمبودیهای که درپروسه وجود داشته آگاه هستیم وامید وارهستیم که هردو کمیسیون متوجه مسوولیت وظیفوی ملی وتاریخی خود باشند ودر مساله سرنوشت مردم سلیقه های شخصی خود را معیار قرار ندهند ووظیفه خود را صادقانه انجام دهند."

آقای عبدالله گفت که تاریخ به تعویق افتادن انتخابات در دور دوم درصورتیکه انتخابات به دور دوم برود و پامال شدن قانون در موارد مختلف پرسشهای است که هنوز این تیم نتوانسته پاسخهای خود را حاصل کند.

محمد شفیق گل آغا شیرزی نیز چند روز قبل حمایت اش را از عبدالله عبدالله اعلام نموده است.
XS
SM
MD
LG