لینک های دسترسی

Breaking News

همه پرسی برای ایجاد یک کشور مستقل از دو منطقه اوکراین


همه پرسی روی جدایی دو منطقه دیگر از اوکراین صورت گرفت
همه پرسی روی جدایی دو منطقه دیگر از اوکراین صورت گرفت
رأی دهندگان در دونتسک و لوهانسک اوکراین در یک همه پرسی روی ایجاد یک جمهوری مستقل از اوکراین رای میدهند. رأی گیری به دنبال تصویب برای اعلام جمهوری به اصطلاح مستقل مردم در مناطق دونتسک و لوهانسک آغاز شد.

لیلیانا یک تن از باشندگان دونتسک گفت:<من در اینجا تولد شده ام ، من عاشق کشورم هستم ، عاشق سرزمین مادری خود می باشم، صرف کلمات برای بیان آنچه که در کشور ما اتفاق می افتد عاجز اند. من آمده ام تا به طرف ثبات و ارامش رویما، تا بگذارند ما بتوانیم با صلح و آرامش زندگی کنیم.>

رأی گیری بر اساس کنترول بی اساس و غیر واضح روی اوراق رای دهی و یا فهرست رای دهندگان سازماندهی شده است و در شهر های غربی و در کییف پایتخت به طور وسیع مورد انتقاد قرار گرفته است.

یک باشندۀ شهر در مرکز رأی دهی حومه سلویانسک گفت :<ما برای رآی دهی آماده شدیم. در این مرکز رای دهی ، همه چیز خوب خواهد بود اما من نمی توانم برای سایر مراکز رای دهی صحبت کنم.>

درهمین حال ساکنان در شهرستان های شرقی سلویانسک که توأم است با شورش ها از سوی جدایی طلبان طرقدار روسیه ، با برگه های رای دهی امروز یکشنبه در یک همه پرسی مستقل شرکت کردند.

رأی گیری ها به دنبال تصویب برای اعلام جمهوری مردم به اصطلاح مستقل در مناطق دونتسک و لوهانسک آغاز شد ، که در آن شورشیان ساختمان دولتی را اشغال کردند و با پولیس و نیروهای نظامی اوکراین در ماه گذشته درگیر شدند .

یکی از ساکنان محل در شهر دونتسک گفت:<چرا من برای جمهوری دونتسک رأی میدهم؟ به خاطراین که من طرفدار دولت نیستم ، من آرزودارم خود و فرزندانم دریک کشور صلح آمیز زندگی کنیم. >

در جریان شب تبادلۀ آتش میان شورشیان طرفدار روسیه و نیروهای نظامی در حومه شهر جریان داشت ، که از جنگ های خشونت آمیز میان شورشیان طرفدار روسیه و نیروهای دولتی در هفته های اخیر محسوب میشود.

رئیس کمیسیون انتخابات دونتسک خود اعلام کرد. سازمان دهندگان رأی گیری های امروز یکشنبه گفته اند که صرف پس از رأی گیری ها تصمیم گرفته میشود که آیا مردم آن جا خواستار استقلال کامل خود هستند و یا بخشی از اوکراین باقی خواهند ماند.

احتمال وضع تحریم های تازه علیه مسکو

اولکساندر تورشینوف رئیس جمهور مؤقت اوکراین ، حامیان جدایی طلب را هشدار داده است که استقلال یک گام به سوی پرتگاه برای این مناطق خواهد بود.
ایالات متحده می گوید که این همه پرسی جدایی در شرق اوکراین ا "تلاش برای ایجاد تفرقه و اختلال" بیشتر میباشد.

گزارشات اخیر حاکی از انست که صرف چند لحظه پس از آنکه رأی دهندگان شهر سلویانسک از مراکز رأی دهی خارج شدند و از موانع مختلف در جاده های شهر عبور نمودند، درگیری در حومه شهر سلویانسک دژ مستحکم شورشیان ، در اطراف یک برج تلویزیون آغاز شد.

وزارت داخله اوکراین این همه پرسی را یک نمایش مسخره آمیز خوانده گفت اوراق رأی دهی با خون مردم آلوده شد. یک مقام دیگر این وزارت گفته است که دو بر سوم این قلمرو از اشتراک درین همه پرسی خود داری کرده اند.

رهبران غربی مسکو را برای جنبش جدایی طلب مقصر میخوانند و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و فرانسوا اولاند ، رئیس جمهور فرانسه روز گذشته ابراز داشتند ، در صورتی که ناآرامی های جاری انتخابات ریاست جمهوری بیست و پنجم ماه می اوکراین را تهدید نماید ، تحریم های اقتصادی جدید علیه مسکووضع خواهد شد.
XS
SM
MD
LG