لینک های دسترسی

Breaking News

اشتراک دختران بایسکل سوار افغان در مسابقات آسیایی


دختران بایسکل ران افغان به آینده درخشان ورزش در افغانستان امیدوار اند
دختران بایسکل ران افغان به آینده درخشان ورزش در افغانستان امیدوار اند
یک گروه پنج نفره دختران بایسکل ران جهت اشتراک در مسابقات آسیایی بایسکل دوانی که در در کشور قزاقستان دایر میگردد، آمادگی میگیرند.

درحالیکه دختران بایسکل ران در کابل در شرایط سختی به تمرین میپردازند و گاهی هم در جریان تمرینات در جاده ها اذیت میشوند ولی مصممانه میگویند که برای بیست و یکمین دور مسابقات آسیايی که در قزاقستان برگذار میگردد، هر روز حدود هفتاد کیلومتر فاصله را طی مینمایند.

صادق صادقی رئیس فدراسیون بایسکل رانی و مربی تیم دختران میگوید که آنها در شرایط دشوار و با امکانات محدود به تمرین میپردازند.

مرجان صدیقی عضو تیم ملی بایسکل رانی دختران افغان که از سه سال بدینسو به این ورزش روی اورده است، میگوید اذیت و آزار مردم از چالش های عمده برای وی محسوب میشود، اما دختران با تحمل این مشکلات شجاعانه به تمرین میپردازند.

مرجان میگوید جای مناسب برای تمرین ندارند ولی مجبور استند که در جاده های نا منظم شهر کابل به تمرین بپردازند. دختران عضو این تیم بر این باورند که برای آینده روشن افغانستان و برقراری صلح به ورزش میپردازند.
دختران بایسکل ران افغان
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:57 0:00

در عین زمان، مسولین فدراسیون بایسکل رانی افغانستان میگویند در نظر دارند برای بار نخست تیم چهار نفره را به مسابقات المپيک نیز اعزام نمایند در حالیکه در گذشته ورزشکاران افغان در همچو مسابقات تنها در بخش تکواندو ، اتلتیک و جودو شرکت ورزیده بودند.

در حالیکه موانع زیادی در برابر زنان به خصوص دختران ورزشکار در افغانستان وجود دارد و کمتر خانواده های را میتوان یافت که دختران خود را به ورزش اجازه دهند، اما در سال های اخیر دختران تا حدی توانسته اند این مرز ها را شکسته و به پیشرفت های نایل شوند.

سال گذشته دختران افغان در مسابقات داخلی که در پاکستان برگذار شده بود به مقام سوم دست یافتند و در مسابقات آسیايی‌ که در هند برگزار گردید ، نیز شرکت ورزیدند.
XS
SM
MD
LG