لینک های دسترسی

Breaking News

انتخابات در دور دوم با چالش های بیشتر روبرو خواهد بود


ارشیف
ارشیف
مبارزات انتخاباتی دور دوم نامزدان ریاست جمهوری افغانستان روز پنجشنبه رسما آغاز گردید که در این دور عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی زی با هم به رقابت میپردازند.

مبارزات انتخاباتی دور دوم به مدت سه هفته ادامه مییباید تا این دو نامزد پیشتاز برنامه های شان برای هواداران و مردم کشور تشریح نمایند.

خانم آزیتا رفعت، سخنگوی ستاد انتخاباتی تیم اشرف غنی احمدزی گفت که اینبار بیشتر برنامه های تیم شان در ولایات میباشد و آقای احمدزی فقط یک روز در کابل خواهد بود.

خانم رفعت هم چنان گفت که تیم های سیار آنها در نقاط مختلف شهر ها به تشریح برنامه های تیم شان می پردازند و مردم را تشویق به حمایت از آنها میکنند.

فضل الرحمان اوریا، سخنگوی ستاد انتخاباتی تیم عبدالله عبدالله به صدای امریکا گفت که آنها کمپاین سراسری اما به شیوه ها و اشکال مختلف را در شهرها، ولسوالیها و قریه های افغانستان خواهند داشت.

اما وی گفت که در گردهمایی های بزرگ در شهر های بزرگ افغانستان عبدالله عبدالله اشراک مینماید.

آقای اوریا گفت که آنها در تمام مدت کمپاین خود معیار های اخلاقی را درنظر میگیرند وبرنامه های آنها نهایت مدنی وبا معیار های دموکراسی انطباق میداشته باشد.

با وجودیکه بی امنی یکی از نگرانی های این دو تیم انتخاباتی در دوران مبارزات اشان است، اما این تیم ها ابراز امید واری مینمایند که نیرو های امنیتی بتوانند امنیت این دور را نیز مانند دور قبلی بگیرند.

آقای اوریا میگوید که در دور قبلی به تعداد ده تن از اعضای کمپاین آنها در ولایات مختلف کشته شدند و 12 تن دیگر زخمی شدند.

در دور قبلی به صد ها گردهمایی در نقاط مختلف کشور از سوی ستاد های مختلف نامزدان برگزار شده بود اما نیزوهای امنیتی توانستد که امنیت همه این گردهمایی ها را بگیرند.

وزارت داخله میگوید که این بار نیز این وزارت در هماهنگی با ستاد های انتخاباتی آمادگی دارند که امنیت این دور مبارزات انتخاباتی را نیز مانند دور قبلی تامین نمایند.

در دور اول که مبارزات انتخاباتی برای مدت دوماه ادامه یافت این نامزدان در چندین گردهمایی های بزرگ درکابل وبرخی از ولایات در جمع هزار ها تن از مردم وهوا داران شان ظاهر گشتند و از آنها خواهان حمایت شان شدند.

مبارزه با فساد اداری، تحکیم حاکمیت قانون، اشتغال زایی، مبارزه با خشونت در برابر زنان، تحکیم وحدت ملی، مذاکره با مخالفین مسلح دولت از مواردی بود که بیشتر در برنامه های هر دو نامزد مشاهده میشد.

در دور گذشته این دو نامزد با 6 نامزد دیگر در چندین مناظره های تلویزیونهای مختلف ظاهر گشتند و در مورد پلان های شان سخن گفتند .

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری عبدالله عبدالله موفق به اخذ ۴۵ در صد و اشرف غنی احمدزی موفق به کسب ۳۱.۶ درصد آرا شده بودند.
XS
SM
MD
LG