لینک های دسترسی

Breaking News

حمله افراد مسلح به قنسولگری هند در هرات پایان یافت


قونسلگری هند در شهر هرات
قونسلگری هند در شهر هرات
وزرات داخله در یک اعلامیه میگوید حمله گروهی مهاجمان انتحاری بر قنسولگری کشور هند در هرات را مهار و همه مهاجمین را به هلاکت رساندند.

مقام های امنیتی ولایت هرات گفته بودند که حمله کننده گان انتحاری سه نفر بودند که از نزدشان پول مربوط به کشور پاکستان بدست آمده است.

ولی یک اعلامیه وزارت داخله افغانستان حاکیست که مهاجمان انتحاری پنج تن بودند که با استفاده از تاریکی شب وارد یکی از خانه های همجوار قنسولگری کشور هند در ولایت هرات شده و درگیری را آغاز نمودند.

اعلامیه از قول بر بنیاد اطلاعات قوماندانی امنیه پولیس ولایت هرات مینویسد « امروز حوالی ساعت چهار صبح گروه ۵ نفری مهاجمان تروریست داخل یکی از ساختمان های شخصی در حوزه سوم شهر هرات که با تعمیر قونسلگری هند در ولایت هرات همجواراست، داخل گردیده و بالای قونسلگری هند حمله ور گردیدند.»

اما تاج محمد جاهد، قوماندان نیروهای اردوی ملی در حوزه غرب قبلا گفته بود که هراس افگنان ٣ نفر بودند که بعد از هشت ساعت درگیری توسط نیروهای امنیتی افغان از پای در آمدند.

جنرال جاهد میگوید یک تن از مهاجمان، زمانی که قصد ورود به ساختمان قنسولگری را داشت، توسط محافظان امنیتی این قنسولگری کشته شد.

آقای جاهد افزدو « ... اینها در تاریکی شب با یک عراده وسایط شان به اینجا انتقال داده شدند و بعد وارد حویلی شدند و میخواستند از طریق دیوار این خانه به قنسولگری هند حمله کنند که در نتیجه کشته شدند و یک تن از نیروهای اردو ملی و دو تن از پولیس ما سطحی زخمی شدند.»

همزمان سمیع الله قطره، قوماندان امنیه ولایت هرات میگوید انتحار کننده گان اتباع خارجی میباشند که هنگام بررسی از نزدشان پول مربوط به کشور پاکستان بدست آمده است.

آقای قطره این حمله را به استخبارات کشورهای منطقه نسبت میدهد.

محمد رفیق شیرزی مسئول اداری شفاخانه حوزوی هرات نیز از زخمی شدن ٥ تن از نیروهای امنیتی افغان خبر میدهد « پنج زخمی از سربازان امنیتی هستند که مربوط به قطعه واکنش سریع و قطعه خاص قوماندانی امنیه هرات میباشند و ۴ تن انها سطحی زخم برداشته بودند که بعد از تداوی مرخص شدند و یک تن دیگر بستری میباشد.»

همزمان امیت کمار مشیرا، جنرال قونسل کشور هند در ولایت هرات با تشکر از دلاوری نیروهای امنیتی افغان میگوید به هیچ یک از کارمندان این نماینده گی سیاسی در هرات آسیبی نرسیده است.

آقای مشیرا میگوید « ما بسیار زیاد خوشحال هستیم که از جانب نیروهای امنیتی افغان یک واکنش سریع انجام شد و به هیچ اسیبی به اتباع هندی و ساختمان قنسولگری هند نرسیده است و از مشارکت همگی ابراز تشکر میکنیم.»

تا بحال فرد و یا گروهی مسئولیت این حادثه را بعهده نگرفته است.

صحبت تیلفونی کرزی با مودی
حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان در یک صحبت تیلفونی با صدراعظم منتخب هند آقای نریندرا مودی حمله تروریستی بر قونسلگری آن کشور در ولایت هرات را به شدیدترین الفاظ محکوم کرده آنرا حمله بر افغانستان، هند و منافع مشترک دو کشور خواند.
XS
SM
MD
LG