لینک های دسترسی

Breaking News

داکتر عبدالله عبدالله از یک حمله جان سالم بدربرد


ارشیف
ارشیف
عبدالله عبدالله، کاندید دور دوم انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه در کابل از یک حادثه انفجار بم که بالای موتر حامل وی صورت گرفت، جان سالم بدر برد.

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان در یک اعلامیه رویداد انفجار بم بر کاروان موتر های تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله را با الفاظ شدید محکوم نموده است.

اعلامیه میگوید که طبق معلومات وزارت داخله در نتیجه این حمله تروریستی موتر انجینر محمد خان، معاون آقای عبدالله کاندید ریاست جمهوری ویران شده و نگهبانان وی کشته و زخمی شده اند.

وزارت امور داخله ضمن محکوم نمودن این حمله ناکام تروریستی آنرا «جز از تلاش های ناکام دشمنان مردم افغانستان» می داند.

بر اساس معلومات ابتدایی پولیس از ساحه
۶ تن از افراد ملکی کشته و تعداد ۲۲ تن دیگری هم زخم برداشته اند.

شاهدان عینی این رویداد گفتند که حوالی ساعت ١٢ ظهر زمانی که آقای عبدالله، از یک محفل کمپاین انتخاباتی که بخاطر حمایت از تیم وی در هوتل آریانا واقع در میرویس میدان ترتیب شده بود – بیرون آمده و به قصد شرکت دریک محفل دیگر در حرکت بود که انفجار صورت گرفت.

دقایقی بعد، آقای عبدالله در مورد این حادثه به اشتراکننده گان یک مخفل چنین معلومات داد " اعضای حزب وحدت اسلامی درین محفل حمایت و پشتیبانی خود را اعلام میکرد، زمانی که ما از محفل بیرون شدیم بم انفجار کرد، موتر ما تخریب شد ولی به ما صدمه نرسید، با من، درین موتر داکتر زلمی رسول، انجینر عارف و یک سکرتر من همراه بودند. چند تن محافظین جراحت برداشته اند، مگر جراحت شان سطحی است."

مسولین امنیتی میگویند که درین منطقه دو واقعه انفجار رخ داده است.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امورداخله در گفتگو با رادیو آشنای صدای امریکا راجع به این رویداد معلومات داده گفت " درین منطقه دو انفجار صورت گرفته است که یکی حمله انتحاری بوده است و در مورد انفجار دومی، تحقیقات ما ادامه دارد و درین واقعه 4 تن افراد ملکی کشته شده اند و شماری هم مجروح اند."

محل حادثه توسط پولیس، محاصره است و چند موتر تخریب شده که هنوز هم در محل واقعه دیده میشود.
  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG