لینک های دسترسی

Breaking News

کرزی : حمله بر داکتر عبدالله، بررسی گردد


ارشیف
ارشیف
ریاست جمهوری افغانستان هئیتی را برای بررسی حمله انتحاری روز جمعه بر عبدالله عبدالله و همراهانش تعیین نمود.

درحمله انتحاری روز جمعه در منطقه کوتی سنگی شهر کابل به موتر عبدالله عبدالله و همراهانش به تعداد شش تن به شمول سه محافظ آقای عبدالله کشته و به تعداد ۲۲ تن دیگر زخمی شدند اما خود آقای عبدالله از این حمله جان به سلامت برد.

در خبرنامه ریاست جمهوری آمده است که رئیس جمهور یک هیت پنج نفری را که در راس آن رئیس مبارزه با تروریزم وزارت داخله لوی پاسوال سید عبدالغفار قرار دارد، برای بررسی این رویداد تعین نموده است.

نماینده های وزارت دفاع ملی،لوی سارنوالی وامنیت ملی نیز جز این هیت میباشند.

این هیت وظیفه دارند تا در مورد این رویداد تحقیق نموده وعاملین این رویداد را تشخیص وبه پنجه قانون بسپارند.

به اساس این خبرنامه،هیت تعیین شده باید د رمدت یک هفته نتیجه بررسی های شانرا به رئیس جمهور کشور پیشکش نمایند.

کمپاین های نامزدان روز به روز داغتر شده میرود

با نزدیک شدن روز رای دهی که کمتر از یک هفته به آن باقی مانده است کمپاین های نامزدان ریاست جمهوری داغتر وحمایت های احزاب وافراد سیاسی ومردم از آنها بیشتر شده میرود .

در هفدهمین روز مبارزات انتخاباتی نامزدان عبدالله عبدالله همراه با معاون دومش به کاپیسا رفت ودر میان هزار ها تن از هواداران وباشنده های این ولایت حضور یافتند واز آنها خواست که باز هم به صورت گسترده در انتخابات شرکت نمایند.

آقای عبدالله،دراین همایش گفت که دراین دورانتخابات حمایت های مردمی از تیم آنها بیشتر شده است وگفت:صدای ما به مردم اطمینان بخش وامید وار کننده است وما به مردم خود اصلاحات،همگرایی،اعتدال،صلح،سازندگی وبازسازی را وعده دادیم."

این نامزد ریاست جمهوری افزود که تمام خواستهای مردم بغلان را در صورت برنده شدن عملی خواهند کرد ویکی از خواستهای مردم بغلان که حضور در حکومت مرکزی است،تحقق پیدا خواهد کرد.

اما جنرال عبدلرشید دوستم،معاون اول اشرف غنی احمدزی به ولایت بغلان رفت و در میان هزار ها تن از هواداران و باشنده های این ولایت از آنها خواست که همه مرد و زن به صورت گسترده در انتخابات شرکت و رای بدهند.

وی از هواداران تیم شان خواست که اینبار با جدیت بیشتر نظارت از هر رای شان نمایند و بهترین ناظرین را انتخاب کنند تا هیچکس تقلب کرده نتواند واز تقلب جلوگیری نمایند.

آقای دوستم گفت"دفعه اول متوجه نشده بودیم اما اینبار نظارت ما بیشتر میشود وما کمپاین های خانه به خانه را به راه انداخته ایم."

معاون اول اشرف غنی احمدزی دراین نشست از حمایت قطب الدین هلال یک تن از نامزدان ریاست جمهوری در دور اول، از آقای احمدزی یاد آوری نمود و گفت که فردا آقای هلال در گردهمایی حمایت اش از تیم آنها اعلام میدارد.

اما آقای ممتاز، از تیم مطبوعاتی آقای هلال این موضوع را رد نمود وگفت که نمیداند که آنها به اساس کدام منبع این مورد را ابراز کرده اند.

وی گفت"تا حال دراین مورد تصمیم مشخص نگرفتیم وعنقریب اگر تصمیم خود را گرفتیم موقف خود را اعلام میکنیم وهر چه که اعلام نماییم از سوی آقای هلال ویا سخنگوی وی به صورت رسمی اعلام خواهد شد."

از سوی دیگر امروزدرکابل وبرخی از ولایات در گردهمایی های جداگانه ،شماری از اقوام،نخبگان وباشنده های ولایات مختلف از نامزدی این دو نامزد ریاست جمهوری حمایت شانرا اعلام نمودند.

اما دیده شود که با رفتن مردم در روز ۲۴ جوزا به پای صندوقهای رای،کدام یک از این نامزدان خواهند توانست که در نتیجه این کمپاین ها وتشریح برنامه های شان،رای بیشتر مردم را از آن خود خواند کرد وبرنده انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.
XS
SM
MD
LG