لینک های دسترسی

Breaking News

جوانان افغان: ما رای میدهیم


 رای دهندگان
رای دهندگان
جوانان فعال افغان میگویند که به آیندۀ کشور شان امیدوار اند و با روحیۀ قوی بسوی صندوق های رای میروند.

بنیاد انتخابات آزاد عادلانۀ افغانستان میگوید که تخطی های انتخاباتی، تقلب ها و سؤ استفاده از امکانات دولتی، شمار زیادی از مردم را دلسرد ساخته است و امکان دارد که مردم در تناسب به دور اول، کمتر در این دور انتخابات ریاست جمهوری اشتراک ورزند. اما جوانان فعال افغان با پذیرش مشکلات موجود میگویند که با روحیۀ قوی به پای صندوق رای میروند.

عزیز، آصفی، رئیس مجتمع ملی هماهنگی جوانان افغانستان میگوید که مانند دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این بار نیز از حق رای برای کاندید مورد نظرش استفاده خواهد کرد. او از تمام مردم افغانستان خواست تا از این روند دموکراتیک حمایت کنند.

جوانان افغان رفتن انتخابات به دور دوم را جان گرفتن موازین دموکراسی در کشور شان تلقی میکنند. آنان میگویند که اشتراک در انتخابات وجیبۀ ملی تمام افغانهاست.

اجمل سایس یکی از فعالان جوان مدنی در افغانستان میگوید که شمار زیادی از اشتراک کنندگان در دور نخست انتخابات جوانان بودند و در این دور نیز جوانان افغان رای خواهند داد وبه این گونه شهروند بودن یک افغانستان دموکراتیک را تمثیل خواهند کرد.

با وجود آنکه جوانان افغان متعهد به اشتراک در دور دوم انتخابات اند اما از افزایش نا امنی ها و تقلب در این دور نیز نگران اند.

این در حالیست که رحمت الله نبیل، رئیس عمومی امنیت ملی افغانستان به رادیو آشنا گفت که طالبان توان اخلال دور دوم انتخابات را ندارند.

وزارت دفاع افغانستان میگوید که در مجموع به تعداد 400 هزار نیرو امنیتی افغان برای تامین امنیت انتخابات گماشته شده است.

از جانب دیگر، حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان با صدور فرمانی از کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی خواست، در تمام جریان انتخابات با بی طرفی کامل کار کنند و این روند ملی را شفاف به فرجام برسانند.
XS
SM
MD
LG