لینک های دسترسی

Breaking News

حمله طالبان بر توقف گاه اکمالاتی ناتو در تورخم


ارشیف
ارشیف
درگیری بین مهاجمان انتخاری و نیرو های امنیتی افغان در شهرک تورخم در نزدیکی مزر افغانستان با پاکستان به کشته شدن سه مهاجم پیان یافت.

ادریس مومند سخنگوی پولیس سرحدی در شرق افغانستان به رادیو اشنا گفت که دراین رویداد به نیروهای افغان اسیب نه رسیده است.

وی گفت در نتیجه این درگیری ۲۷ تانکر تیل که در توقف گاه اکمالات ناتو متوقف بود به کلی از بین رفته است.

مقامات امنیتی در تورخم میگویند که یک گروه از مهاجمان انتحاری حوالی ساعت پنج بامداد امروز وارد استگاه وسایط ناتو در شهرک سرحدی تورخم شده و با قوای افغان درگیر شده اند.

ادریس مومند گفت، که مهاجمان انتحاری قبل از آن که وارد توقف گاه اکمالات ناتو شوند در داخل صحن استگاه با قوای افغان درگیرشدند.

ادریس مومند میگوید دو فرد انتحاری پس از زخمی شدن توسط پولیس خود را انفجار داده اند و یک تن دیگر انان به درگیری با پو.لیس ادامه داد که بالاخره وی نیز از پا درآمد.
شاهدان عینی میگویند، شاهرای عمومی جلال اباد - تورخم که در جریان درگیری مسدود گردیده بود، دوباره به بروی ترافیک باز شده است.

طالبان مسولیت این حمله را بدوش گرفته اند. ذبیح الله مجاهد یک تن از سخنگویان طالبان دریک پیام که از طریق ایمیل به رسانه ها در افغانستان رسیده، ادعا نموده است که در این حمله تعداد زیادی از وسایط نیروهای امریکایی را تخریب کرده است.

این استگاه وسایط اکمالاتی ناتو در مسیر راه جلال اباد - تورخم در سه کیلومتری دروازه مرزی تورخم موقعیت دارد.

مدت پنج ماه قبل نیز یک گروه از مهاجمان انتحاری برهمین مرکز حمله نموده بودند که باعث کشته و مجروح شدن چند کارمند افغان این استگاه گردیده بود.
XS
SM
MD
LG