لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات به طرفداری از عبدالله عبدالله در کابل


گوشه از تظاهرات امروزی کابل
گوشه از تظاهرات امروزی کابل
این تظاهر کنندگان با سردادن شعار های "مرگ به امرخیل، ما ضد تقلب هستیم، ما دفاع از رای کسانیکه انگشتهای شان بریده شده، میکنم و رای ما آینده ما است، با آینده ما بازی نکنید" از منطقه دهمزنگ کابل به راه پیمایی شان ادامه دادند.

این تظاهر کنندگان تصاویر ضیاالحق امرخیل رئیس دارالانشا کمیسیون مستقل انتخابات را نیز به آتش کشیدند.

باقر محقق یک تن از تظاهر کنندگان گفت "ما خواهان شفافیت در پروسه انتخابات هستیم واز رای خود دفاع میکنیم وبه تظاهرات خود ادامه میدهیم."

فاضل سنچارکی سخنگوی تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله به صدای امریکا گفت که روز شنبه تظاهرات مردمی در چند نقطه یی شهر کابل صورت میگیرد.

به گفته آقای سنچارکی، این تظاهرات در برخی از ولایات هم صورت میگیرد و در روز های آینده هم ادامه مییابد.

آقای سنچارکی افزود که قرار است بعد از عصر امروز شنبه نیر این چنین تظاهرات در امتداد سرک کابل-جلال اباد از ساحه پلچرخی کابل آغاز و به طرف منطقه عیدگاه شهر کابل ادامه دهند و همزمان به ان تعداد دیگر تظاهر کنندگان از منطقه قرغه و کوتل خیرخانه به طرف دهن باغ شهر کابل راهپیمایی نمایند.

او گفت که آقای عبدالله فشار وارد میکند تا تظاهرات کمتر شود اما مردم خواهان ادامه تظاهرات شان به خاطر شفافیت در کار کرد کمیسیونهای انتخاباتی هستند.
مظاهرات در کابل علیه فعالیت کمیسیون ها
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:46 0:00

تظاهرات در کابل بعد از آن صورت میگیرد که به روز چهار شنبه هفته گذشته،آقای عبدالله به دلیل عدم پاسخ به سه مورد از خواستهای آنها از سوی کمیسیونهای انتخاباتی،رابطه خود با این کمیسیونها را به حالت تعلیق در آورد واز ناظرین خود خواست تا دفاتر انتخاباتی راترک نمایند.


وی از کمیسیون مستقل انتخابات خواهان توقف شمارش آرا نیز شده بود.


اما روز پنجشنبه آقای عبدالله با ظاهر شدن در یک نشست خبری گفت که حکومت وکمیسیونها با بی اعتنایی به خواستهای تیم انتخاباتی آنها برخورد کرده اند.



وی گفت "موقف ما اینست که بعد از این هرنوع اجراات کمیسیونها برای ما ومردم ما غیرقانونی میباشدونتایج آن هر چه که باشد مورد قبول مانیست."


خبرنگار صدای امریکا از نزدیکی کمیسیون مستقل انتخابات گزارش میدهد که تدابیر سخت امنیتی در نزدیکی این کمیسیون گرفته شده است.
XS
SM
MD
LG