لینک های دسترسی

Breaking News

تهدید قاچاق انسان، تهدید بر کرامت و آزادی انسان است


وزیر خارجه ایالات متحده امریکا می گوید در حال حاضر هیچ تهدید به کرامت انسانی و حمله بر آزادی انسان ها بیشتراز تهدید قاچاق انسان ها دیده نمی شود.

وزرات خارجه ایالات متحده امریکا گزارش سالانه خود را مبنی بر قاچاق انسان به نشر رساند.

قانون ایالات متحده امریکا قاچاق انسان را به عنوان عمل استخدام، انتقال، فراهم کردن و یا هم یک فرد را به کار ها اجباری و یا رابطه جنسی برای پول، با استفاده از زور، تقلب تعریف می کند.

جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا این گزارش را اعلام کرد که در آن تقریبا ۱۹۰ کشور مورد بررسی قرار گرفته است. او می گوید قاچاق انسان همه کشور ها را متاثر کرده که ایالات متحده امریکا نیز شامل آن است.

آقای کری می گوید: "بیش از ۲۰ میلیون نفر که یک تخمین محافظه کارانه است، قربانیان قاچاق انسان استند. ایالات متحده برای اولین بار تایید می کند که هیچ دولت، در هر نقطه، تا حال، به اندازه کافی در این راستا کارا نبوده است. ما تلاش می کنیم. برخی ها دراین بخش تلاش کافی ندارند اما برخی ها سخت تلاش می کنند و ما همه باید سخت تلاش و کار بیشتر در از بین بردن قاچاق انسان کنیم."

آقای کری می گوید قاچاق انسان به چندین شکل صورت می گیرد.

جان کری گفت: "و یا یک دختری جوانی که مجبور به تن فروشی می شوند، زن که به حیث یک کارگر خانگی به بردگی گرفته می شود، و یا یک پسر که مجبور به خود فروشی در جاده ها می شود و یا هم مورد آزار قرار می گیرد؛ همه این قربانیان از خود نام دارند و همه به خانواده تعلق دارند. آنها از هر سمت که باشند از زندگی خود محروم مانده اند؛ از زندگی که حق انتخاب آنرا صرف خود آنان دارند."

آقای کری علاوه می کند که در مناطقی که قانون ضعیف باشد، جایی که فساد ریشه دوانده باشد و شهروندان از کارکرد های نیروهای حکومتی بی اعتبار باشند، اینجا است که ساحه برای قاچاق انسان مهیا می شود.

اما آقای کری می گوید: "جایی که قانون مستحکم باشد، هر فرد بتواند به خواسته خود را آزادانه بیان کند و حکومات شنونده باشد اینجا قاچاق انسان محال می باشد و این امر می تواند پیاده شود اگر ما به بزرگی انسان بشتر احترام قایل شویم. چیزی که ما امروز آنر انجام می دهیم."

ایالات متحده امریکا در گزارش سالانه قاچاق انسان، تایلند، مالزیا، ونزوئلا و گامبیا را در پایین ترین سطح قرار داده است که با احتمال تحریم ها زیاد در پهلوی کشورهای چون سوریه، ایران و کوریای شمالی رو به رو است.

تایلند در واکنش به این گزارش ابراز نا امیدی کرده و بیان داشته است آن کشور علیه قاچاق انسان در مبارزه است.

یک مقام تایلندی گفته است که تلاش ها دراین راستا افزایش یافته است و ازایالات متحده خواست تا بر این اقدام تجدید نظر کند.

در همین حال، برای باراک اوباما رئیس جمهور امریکا، صرف ۹۰ روز دیگر باقی است که تحریم ها را برای کاهش قاچاق انسان وضع خواهد کرد یا خیر.

گزارش: جو دی کیپوا
ترجمه: رویا زمانی
XS
SM
MD
LG