لینک های دسترسی

Breaking News

ضیاالحق امرخیل استعفا داد


ضیاالحق امرخیل
ضیاالحق امرخیل
ضیاالحق امرخیل رئیس دارالانشا کمیسیون مستقل انتخابات درحالیکه هرنوع اتهامات علیه خودش را رد نمود از وظیفه اش کناررفت.

وی بعد از چاشت امروز در نشست خبری ظاهر شد و گفت که در هیچ نوع تقلبی دست نداشته و آنچه انجام داده با اساس وظیفه و صلاحیت کمیسیون مستقل انتخابات میباشد.

آقای امرخیل افزود که به سبب بهبود وضیعت کشور و منافع ملی و پروسه اعتماد سازی از وظیفه خود به طور رسمی استعفا میدهد.

او گفت که بدون هیچ نوع فشاری از سمت خود استعفا داده است.

آقای امرخیل همچنان گفت که این دسیسه ها قبل از انتخابات برعلیه وی وجود داشت و دسیسه روز انتخابات و نوار صوتی را که روز گذشته نشر شد از جمله همین دسیسه ها است و همه آنرا رد میکند.

او خاطر نشان ساخت که اگر امرخیل دراین اداره نیست صد ها امرخیل دیگر این پروسه را پیش میبرند.

احمد یوسف نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل ا نتخابات از استعفای امرخیل اظهار تاسف نمود و گفت که رئیس دارالانشا این کمیسیون به سبب اینکه این پروسه به معضل مواجه نگردد وبرای نجات این پروسه ومنافع مردم از سمت اش کنار رفت.

آقای نورستانی تاکید کرد که پخش نوار صوتی روز گذشته از سوی تیم اصلاحات وهمگرایی هیچ ربطی به استعفای امرخیل ندارد.

دراین نشست امرخیل گفت که در پروسه انتخابات رئیس جمهور کاملا بیطرف بوده اما برخی مسوولین و قوماندان های نهاد های امنیتی در این پروسه مداخله نموده اند که از برخی از آن این کمیسیون جلوگیری نموده است.

سازمان ملل کنار رفتن ضیاالحق امرخیل "برای منافع ملی" را تقدیر نمود. یوناما ضمن ستایش از کارکردهای آقای امرخیل در مدیریت انتخاب، از نامزدان ریاست جمهوری خواسته است تا "بطور کامل" به پروسه انتخابات برگردند.

واکنش دو تیم انتخاباتی

عبدالله عبدالله در مورد استعفای رئیس دارالانشا کمیسیون مستقل انتخابات از اظهارات بیشتر خود داری نمود اما گفت که هر کسی که دراین انتخابات تقلب گسترده نموده است،در برابر قانون جواب بدهد.

عباس نویان سخنگوی تیم تحول وتداوم به رهبری اشرف غنی احمدزی د رمورد گفت که این تیم از شجاعت ووطنپرستی آقای امرخیل که بدونی هیچگونه فشار وصرف به خاطر از بین بردن یک گره که در امور انتخاباتی به وجود آمده بود،از وظیفه اش استعفا داده،جدا قدردانی مینماید.

وی از رئیس جمهور خواست تا ازحقوق،عزت ووقارامرخیل حراست نماید وحق شانرا در رسیدگی به امور قضایی محفوظ بدارند واین حق شانرا اعاده کنند.

آقای نویان گفت که تیم تحول وتداوم از رئیس جمهور میخواهد تا کسی را به عوض آقای امرخیل بگمارد تا کاملا بیطرف باشد تا امور انتخابات به صورت درست به پیش برود وپروسه انتخابات مورد گروگان گیری قرار نگیرد.

ضیاالحق امرخیل روز رای دهی از سوی قوماندان امنیه کابل متهم به تقلب وانتقال مواد رای دهی بدون اطلاع نهاد های امنیتی به ولسوالی سروبی کابل شد.

ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله نامزد روز گذشته نوار صوتی را در اختیار رسانه ها قرار داد که به ادعای آن ستاد جریان گفتگوی تیلفونی رئیس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات با اعضای ستاد انتخاباتی اشرف غنی احمدزی و یکی از مسوولین ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات بوده است.
XS
SM
MD
LG