لینک های دسترسی

Breaking News

احمدزی: نتایج مقدماتی به وقت اعلان شود


عبدالله عبدالله به رسم احتجاج از پروسۀ انتخابات خارج شده است
عبدالله عبدالله به رسم احتجاج از پروسۀ انتخابات خارج شده است

اشرف غنی احمدزی، نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شام چهارشنبه از داکتر عبدالله عبدالله خواست تا به پروسۀ انتخابات برگردد.

آقای غنی که در جمعی از هواداران اش صحبت می کرد گفت که به دلیل پیروی از قوانین انتخابات، سکوت را در جنجال های موجود انتخاباتی ترجیح داده است.

آقای غنی اما گفت که حریف انتخاباتی اش لحن "تهدیدآمیز" اختیار نموده است.

این نامزد ریاست جمهوری همچنان از کمیسیون مستقل انتخابات تقاضا نمود تا نتایج مقدماتی دور دورم انتخابات ریاست جمهوری را در زمان تعیین شده، اعلان کند.

براساس تقویم دور دوم انتخابات، نتایج مقدماتی باید بتاریخ دوم ماه جولای اعلان شود.

موقف عبدالله

در حالی که یکی از نامزدان ریاست جمهوری خواستار اعلان نتایج مقدماتی انتخابات در زمان تعیین شده است، نامزد دیگر گفته است که روند شمارش آرا باید متوقف گردد.

عبدالله عبدالله هشدار داده است تا زمانی که شرایط او از سوی نهادهای انتخاباتی عملی نگردد، او نتایج انتخابات را نخواهد پذیرفت.

اگر چه رئیس دارلانشای کمیسیون مستقل انتخابات به درخواست ستاد انتخاباتی آقای عبدالله از سمت اش کنار رفت، اما دیگر شرایط این ستاد از جمله رقم هفت میلیونی رای دهندگان هنوز پا برجاست.

با آنکه اعضای ستاد آقای عبدالله، پس از پا درمیانی سازمان ملل، با مقام های کمیسیون مستقل انتخابات صحبت های انجام داده است اما یک سخنگوی آقای عبدالله به صدای امریکا گفت که هنوز این ستاد به پروسه انتخابات برنگشته است.

XS
SM
MD
LG