لینک های دسترسی

Breaking News

قطع لین برق ولایات لغمان و ننگرهار


ارشیف
ارشیف

مقامات محلى درولايت لغمان به صدا امریکا گفته است که طالبان مسلح شب گذشته در مربوطات ولسوالى بادپخ لین هاى برق را به ضرب گلوله قطع نموده که درنتیجه ان جریان برق به ولایت های ننگرهار و لغمان قطع گردیده است.

سرحدى ځواک، سخنگوى والى لغمان به راديو اشنا گفت که اين رويداد در بين ولسواليهاى بادپخ لغمان و ولسوالی سروبى ولایت کابل رخ داده است.

او ميگويد قوماندان جان آغا که در گذشته يکى از قوماندانان پوليس محلى در منطقه بود، همرا با هوادارانش لاينهاى انرژى برق را به ضرب گلوله قطع نموده و اجازه فعال نمودن دوباره آنرا نمی دهد.

آقای ځواک میگوید "جان آغا نام، در صفوف طالبان مسلح است، يک دو سال قبل وی و گروپ اش در پوليس محلى وظیفه داشتند، ازسوى امريکايی ها مستقيماً معاش مى گيرفتند. زمانيکه امريکايها آنان را جواب دادند آنها باز هم تا دو ماه بيشتر وظيفه را اجرا نمودند، که معاشات دو ماهه شان بالاى امريکايها باقى مانده و حال این قوماندان بر اداره ولايتى لغمان فشار می آورد و در بدل عدم پرداخت معاشات شان لاينهاى برق را قطع مينمايد."

او ميگويد والى ولايت لغمان چندين بار از دولت مرکزى وقول اردوى ٢٠١سيلاب در زون شرق خواهان ايجاد نمودن پوسته هاى اردوى ملى در اين منطقه شده ولى تاهنوز در مورد هيچ اقدام برداشته نه شده است.

انجينر محب الرحمن مومند رئيس بريشنا شرکت ننگرهار که در محل رويداد حضور داشت به راديو آشنا گفت زمانيکه لاينهاى برق بر ولايات ننگرهار و لغمان قطع گرديد قوماندان جان آغا به وى اطلاع داد و گفت تا زمانيکه اداره ولايتى لغمان پول معاشات دوماهه شان را نه پردازد نمی گزارند تا اين لاينها دوباره بسته شود.

او ميگويد گروه تخنيکى شان در محل رويداد حضور دارد، ولى اجازه بسته نمودن لاينها به ايشان داده نه ميشود.

قطع نمودن انرژى برق بر شهرهاى جلال آباد ومهترلام، باعث ايجاد مشکلات به شهروندان شده است.

شخص اين قوماندان پيشين پوليس محلى، تا هنوز با رسانه ها چيزى نه ګفته است و طالبان مسلح دست داشتن شان را در اين موضوع رد نموده اند.

از بند نغلو به ولايات ننگرهار و لغمان شانزده ميگاوات انرژى برق انتقال يافته است که دوازده ميگاوات ان به جلال آباد و چهار آن به لغمان توزیع میگردد.

قابل یادآوریست که اکثر اوقات لین هاى برق در همين ولسوالى بادپخ مورد هدف قرار ميگيرد.

XS
SM
MD
LG