لینک های دسترسی

Breaking News

همکاری دو تیم انتخاباتی برای شفافیت روند انتخابات


نصرالله بریالی ارسلایی، رئیس ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله
نصرالله بریالی ارسلایی، رئیس ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله

نصرالله بریالی ارسلایی، رئیس ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله در نشست خبری امروز چارشنبه از همکاری دو تیم انتخاباتی شان در زمینه شفافیت روند انتخابات خبر داد.

آقای ارسلایی، در نشست خبری روز چارشنبه گفت که از دو روز به این طرف دیدار ها وگفتگو ها در مورد روند انتخابات از سوی معاون اول رئیس جمهور با نماینده ها و رهبران هر دوتیم جریان دارد.

او گفت که تا حال رهبران هر دو تیم انتخاباتی باهم دیداری نداشته اند، اما افزود که امروز قرار بود یک هیت تخنیکی هر دو تیم انتخاباتی با هم بنشینند و روی شفافیت پروسه و جدا کردن آرای پاک از ناپاک و مشکلات به وجود آمده صحبت کنند. ولی گفت که تیم شان در زمینه دو روز وقت خواسته است.

او گفت "خواست ما از تیم آقای احمدزی اینست که آن تیم دست خود را با ما یکی کند و با ما در قسمت تصفیه کردن آرای پاک از ناپاک وموارد تقلبی و شفافیت این روند همکاری نماید وهدف ما این نیست که حتما نتایج به نفع ما باشد بلکه هدف ما شفافیت در پروسه است."

آقای ارسلایی تاکید کرد که باید برای اعلام نتایج شفاف نخست باید پروسه شفاف گردد و به تمام مواری که درآن تقلب صورت گرفته است، رسیدگی صورت گیرد. او گفت" هر اعلام را که کمیسیون به اساس رای پاک نماید مورد قبول ما میباشد".

کمیسیون مستقل انتخابات

احمد یوسف نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات روز چارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که اعلام نتایج ابتدایی به دلیل تامین شفافیت هر چه بیشتر در این روند به تعویق افتاده است.

او گفت که تفتیش ۱۹۳۰ محل رای دهی در ۳۰ ولایت وقت گیر است و این کمیسیون بعد از دریافت نتایج آن محلات نتایج ابتدایی را تا روز دوشنبه هفته آینده ۱۶ سرطان به تعویق انداخت.

آقای نورستانی گفت که این تفتیش در ولایات ومحلاتی صورت میگیرد که تصور میشد نسبت به نفوس تعداد برگه های رای دهی در صندوقها بیشتر ریخته شده است.

وی تاکید نمود که هیچگونه فشاری از سوی کشور ها و یا نهادی برای به تاخیر افتادن نتایج ابتدایی به این کمیسیون نبوده است و این کار را فقط به خاطر تامین شفافیت انجام داده اند.

آقای نورستانی ابراز امید واری نمود که گفتگو ها میان نامزدان ریاست جمهوری به وساطت یوناما ومعاونین رئیس جمهور افغانستان نتیجه مثبت بدهد وعبدالله عبدالله روابط اش را با کمیسیونها دو باره برقرار سازد.

XS
SM
MD
LG