لینک های دسترسی

Breaking News

حمله انتحاری در هرات


مون گارڈن اور اس کے باہر کھڑے مکینوں پولیس اور عام لوگوں کا ایک منظر
مون گارڈن اور اس کے باہر کھڑے مکینوں پولیس اور عام لوگوں کا ایک منظر

حمله کننده گان انتحاری که 5 تن بودند که توسط یک موتر تکسی حوالی ساعت یک و نیم ظهر بر یک موتر سرویس سربازان اردوی ملی در مسیر سرک میدان هوایی این ولایت حمله نمودند.

جنرال سمیع الله قطره قوماندان امنیه هرات میگوید ابتدا دو تن از مهاجمین با شلیک گلوله بر موتر سربازان اردوی ملی در منطقه پل کاربار درگیری را آغاز نموده که در واکنش متقابل سربازان اردو یک تن از انتحار کننده گان از بین رفته است.

قوماندان امنیه هرات میافزاید متباقی انتحار کننده گان از صحنه متواری شده اند که لحظاتی بعد یک تن از انها توسط نیروهای امنیتی افغان دستگیر شده است.

وی از زخمی شدن سه سرباز اردوی ملی در این رویداد و آغاز تحقیقات پولیس برای شناسایی سایر مهاجمین خبر میدهد.

« ساعت یک و بیست و پنج دقیقه یک موتر اردوی ملی بطرف قول اردوی 207 ظفر در مسیر میدان هوایی در حال حرکت بودند که از یک موتر سراچه دو نفر مسلح پایین شده و بطرف موتر نیروهای اردوی ملی شلیک کرده که در اتش متقابل یک فرد انتحار کننده از بین رفته و فرد دومی به همراه موتر سراچه فرار کرده است.
اما در آخرین اطلاعی که من رسیده فرد دوم توسط پولیس دستگیر شده است.»

مسئولان صحی ولایت هرات نیز زخمی شدن سه سرباز اردوی ملی بر اثر اصابت گلوله به نواحی دست و پا را تایید کرده میگویند وضعیت صحی زخمی شده گان نگران کننده نیست.

تا بحال شخص و یا گروهی مسئولیت این حادثه را بعهده نگرفته است.

اما این حمله انتحاری دقیقا چند ساعت بعد از کشته شدن قوماندان امنیه ولسوالی فارسی هرات در یک کمین مخالفین مسلح بوقوع پیوست.

عبدالرئوف احمدی سخنگوی قوماندانی امنیه هرات گفت این حادثه ساعت 6 صبح روز دوشنبه در منطقه "قالیباف" ولسوالی فارسی بر اثر حمله راکتی گروه طالبان بوقوع پیوست که سمونیار شیراحمد قوماندان امنیه این ولسوالی از یک ماموریت نظامی بازمیگشت.

آقای احمدی افزود دراین رویداد یک ساتنمن پولیس نیز زخمی شده است.

گروه طالبان نیز مسئولیت این حادثه بر عهده گرفته ، ادعا کرده اند که 5 منصوب پولیس به شمول قوماندان امنیه ولسوالی فارسی را در این حمله کشته اند.

همزمان عبدالحمید نور ولسوال ولسوالی شیندند هرات از زخمی شدن یک نگهبان زن در مکتب نسوان این ولسوالی خبر میدهد.

آقای نور میگوید این زن صبح امروز بر اثر شلیک گلوله چهار فرد مسلح موتورسایکل سوار زمانی زخمی شد که در دوازه مکتب دخترانه در حال انجام وظیفه بود.

آقای نور میگوید به متعلمین دختر در این مکتب هیچ آسیبی نرسیده و در حال حاضر مکتب مذکور تعطیل شده است.

XS
SM
MD
LG