لینک های دسترسی

Breaking News

سقوط دو طیاره جت جنگی اوکراین در شرق آن کشور


وزارت دفاع اوکرین می گوید دو جت جنگی آنکشور در شرق اوکراین سقوط داده شده است. جزئیات بیشتر در زمینه ارائه نگردیده است.

در عین حال یک طیاره نظامی هالندی حامل شماری اجساد کشته شدگان حادثۀ سقوط طیاره مالزیایی از شهر خارکیف اوکراین بصوب هالند پرواز کرد. حکومت هالند روز ماتم ملی را در آن کشور اعلان کرد.

از جمله دو صد و نود هشت قربانی فاجعه طیاره مالزیایی تعداد زیاد آن هالندی بودند.

گفته می شود که حد اقل دو صد جسد به روز چهارشنبه وارد شهر شرقی کییف اوکراین گردید، که از آن جمله پنجاه تن آن هالندی است.

مقامات امریکایی می گویند پرواز شماره هفده طیاره مالزیایی شاید توسط یک راکت به روز پنجشنبه سقوط داده شده و در قلمرو تحت اداره جدایی طلبان طرفدار روسیه افتاد.

در همین حال تونی ابوت، صدراعظم آسترالیا، به روز چهارشنبه گفت هنوز هم واضح نبود که به چه تعداد جسد به شهر کییف اوکراین انتقال داده شده و چه تعداد دیگر هنوز در ساحه سقوط طیاره موجود است" به اساس تفتیش واگون های قطار آهن کییف، نمی دانیم چند جسد موجود است و چه تعداد دیگر هنوز در آن ساحه باز زیر حرارت شدید و غارت حیوانات قرار دارد." حد اقل بیست و هشت تن از مسافرین تبعه آسترالیا بودند.

از جانب دیگر در حالیکه وزرای خارجه اتحادیه اروپا تعزیرات علیه روسیه را شدیدتر می سازند، تعدادی از قانونگذاران امریکایی هردو حزب دموکرات و جمهوریخواه می گویند که واشنگتن و بروکسل باید تعزیرات اقتصادی جدی را علیه تمام سکتور های اقتصادی روسیه وضع کنند.

سناتور دن کووتس، جمهوریخواه، خواهان نزول بازرا اسهام روسیه است " پیشنهاد می کنم که هر آنچه را که اقتصاد روسیه از پا در می آورد، انجام دهیم. ما باید شاهد نزول بازار اسهام روسیه باشیم. کشور های متمدن جهان باید صادرات روسیه را رد کنند."

در حالیکه مقامات امریکایی می گویند پرواز شماره هفده طیاره مالزیایی از طرف جدایی طلبان طرفدار روسیه سقوط داده شده، مقامات استخبارات امریکا می گویند شواهدی در دست نیست که دست داشتن مستقیم روسیه را نشان دهد.

XS
SM
MD
LG