لینک های دسترسی

Breaking News

هیگن باتم: ما دربرابر ترجمان های افغان مسوولیت داریم


معین وزارت خارجه امریکا امیدوار است برنامه ویزه خاص مهاجرت خاتمه نیآبد
معین وزارت خارجه امریکا امیدوار است برنامه ویزه خاص مهاجرت خاتمه نیآبد

در ادامه تلاش ها برای حفظ جان ترجمان های افغان و کارمندانی که با قوای امریکایی کارنموده اند، اعضای کانگرس امریکا و وزارت خارجه برای تمدید ویزه خاص مهاجرت مشترکآ کارمیکنند.

هیدر هیگن باتم، معین وزارت خارجه امریکا که درمورد صدور ویزه های خاص مهاجرت برای افغانها نیز تصمیم میگیرد، در صحبت با تلویزیون آشنا گفت وی امیدوار است که اعضای کانگرس امریکا لایحه تمدید ویزه های اس آی وی را بعد از سال ۲۰۱۴تمدید نمایند.

گروهی دو حزبی در مجلس نماینده گان کانگرس امریکا بشمول ارل بلومنور، آدم کینزینگرو جیم مورن دردفاع ازتعهد امریکا دربرابر ترجمان های افغان ایستاده گی نموده و از اعضای کانگرس خواستند تا سهمیه یک هزار ویزه اضافی را تصویب نمایند. اعضای مجلس نماینده گان کانگرس امریکا، لایحه اضطراری یک هزار ویزه اضافی را الی ختم سال مالی امسال تصویب نموده و لایحه را به سنای امریکا فرستادند.

خانم هیگن باتم گفت کانگرس این موضوع را در اولویت قرارخواهد داد و ما باید با کانگرس کار کنیم. با آنکه خوشبختانه ما درگذشته شاهد همکاری های مشترک دوحزب و مجلس سنا و مجلس نماینده گان در این مورد بودیم و امیدوار استیم که بازهم بتوانیم شاهد آن باشیم.

قرار گفته خانم هیگن باتم این برنامه برای کمک به افغانهای است که با امریکایی ها، حکومت امریکا و قوای امریکایی کمک کرده اند. کانگرس و وزارت خارجه اهمیت مسئله را درک نموده اند. وزارت خارجه پروسه و ظرفیت صدور ویزه را بهتر ساخته و با تصویب تعداد ویزه اضافی و تمدید لایحه ویزه های بیشتر در سالهای بعدی، وزارت خارجه آماده صدور ویزه است.

بهبودی پروسه صدور ویزه

برای بهبودی پروسه صدور ویزه جان کری وزیر خارجه به تیم خود ماه ها قبل هدایت داده است تا موضوع طی مراحل ویزه و زمانگیر بودن آنرا از نزدیک بررسی نماید و راه حل ممکن برای کوتاه کردن مدت صدور ویزه بدست بیآورند. با وجود مشکلات درسیستم توضیح ویزه طی یکسال گذشته درین قسمت زیادتر پیشرفت صورت گرفته است. تیم های مربوط وزارت خارجه به افغانستان فرستاده شده و با درخواست کننده گان درمورد پروسه ویزه صحبت شده است.

خانم هیگن باتم اضافه نمود با آنکه در مجموع پروسه صدور ویزه طولانیست، اما واقعاً کوشش نمودیم تا معیاد آنرا کمتر بسازیم، ما به پروسه طی مراحل ویزه سرعت بخشیده ایم و متعهد استیم تا آنرا به همین منوال نگهداریم.

برای بهبودی مراحل صدور ویزه کوشش زیاد شده است و درین پروسی طی سال گذشته اصلاحات زیادی آمده است. قرار گفته خانم هیگن باتم بسیاری ازمردم نمیدانستند که چگونه درخواست بدهند و در خواست کردن برای شان مبهم بود برای رفع همین مشکل به نقاط مختلف افغانستان اعضای تیم ویزه خاص مهاجرت سفر نموده و معلومات را در مورد پروسه با مردم توضیح دادند و این یک قدم مثبت در بهبودی این برنامه محسوب میشود.

خانم هیگن باتم گفت:وزارت خارجه، کانگرس و اداره اوباما احساس مشترک دربرابر برنامه خاص ویزه مهاجرت برای ترجمان های افغان دارند و معتقد استند که ایالات متحده دربرابر افغانهای که با قوای امریکایی کارنموده اند، مسوولیت داریم. و ما میخواهیم کسانیکه را که با ما کمک کرده و در کنار ما ایستاد شدند همکاری کنیم و در پهلوی شان بایستیم و مقصد و هدف این برنامه هم همین است.

امتیازات ویزه خاص مهاجرت

افغانهای که با ویزه خاص مهاجرت به امریکا سفرمیکنند مستحق دریافت کمک های اسکان مجدد میباشند که الی یکسال ، هشت ماه ویا چند ماه ادامه می یابد این کمک ها در قسمت پرداخت کرایه خانه به آنها کمک کرده و برایشان فرصت میدهد که برای دریافت کار تلاش کنند. اما در بعضی موارد اگر تعدادی از درخواست کننده گان با بدست آوردن ویزه و بدون طی مراحل کردن امتیازات اسکان مجدد به امریکا سفر نمایند، از کمک های اسکان مجدد مستفید نمیشوند.

خانم هیگن باتم با اشاره به این مشکلات گفت کوشش های زیادی در راه است تا به این مشکل رسیده گی شود و همچنان درخواست کننده گان با طی مراحل ویزه به موقع معین به ایالات متحده سفرکنند برایشان کمک ها و امتیازات درنظرگرفته داده شود.

قرار گفته معین وزارت خارجه امریکا با تصویب لایحه جدید برای ویزه اضافی، صدور ویزه به زودی دوباره آغازمیشود.

مصاحبه کامل با خانم هیدر هیگن باتم را درینجا تماشا کنید:

ما دربرابر ترجمان های افغان مسوولیت داریم
please wait

No media source currently available

0:00 0:08:31 0:00

XS
SM
MD
LG