لینک های دسترسی

Breaking News

جان کری با هر دو نامزد ریاست جمهوری دیدار کرد


ارشیف
ارشیف

ستاد انتخاباتی هر دو نامزد ریاست جمهوری میگویند که جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا شب گدشته و امروز در مقر سفارت امریکا در کابل با هر دو کاندیدای ریاست جمهوری و معاونان شان ملاقاتهای جداگانه انجام داده روی مسایل انتخاباتی و مسایل برخاسته از انتخابات بحث گفتگوکرده است .

سخنگویان ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی از ارایه جزییات گفتګو میان وزیر امور خارجه امریکا خود داری نموده میگویند که تفصیلات در کنفرانس خبری مشترک که قرار است بعداز ظهر امروز جمعه برگزار میشود ارایه خواهد شد

ستاد انتخاباتی هر دو نامزد پذیرفتند که قبل از دیدار با آقا ی کری وزیر امور خارجه ایالت متحده هر دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان بروز پنجشنبه در منزل عبدالله عبدالله با هم دیدار نموده روی مسایل تخنیکی و سیاسی انتخاابات بحث کرده در مورد اعلامیه مشترک و همچنان بیشنهاد تیم انتخاباتی اشرف غنی احمدزی بحث و گفت و شنود انجام داده اند..

فصل الرحمن اوریا، سخنگوی ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله میگوید که اشرف غنی احمدزی خواهان اعلامیه مشترک در مورد موافقتنامه میباشد و در مقابل تیم عبدالله عبدالله خواستار امضا بالای موافقتنامه تخنیکی و سیاسی است قبلآ توافق بالای ان صورت گرفته بود، مگر جلسه بدون موافقه به پایان رسیده است.

آقای اوریا گفت "تقاضای سفارتایالت متحده امریکا و اتحادیه اروپایی اینست که برای پیشرفت و اجرای توافقات باید کارهای زیاد انجام شود و پیشنهاد تیم اشرف غنی احمدزی این بود که یک اعلامیه مشترک تهیه نموده به نشر برسانیم آماپشنهاد ما این بود که توافقات که ما در بخش سیاسی و تخنیکی انجام داده ایم باید روی آن امضا شود".

آقای اوریا گفت که اختلاف نظر دردیدگاه ها باعث عدم توافق بین دو نامزد ریاست جمهوری گردید.

صدیق پتمن یک تن از سخنگویان اشرف غنی ابراز امیدواری میکند که بعد از سفر وزیر امور خارجه امریکا ممکن است هر دو تیم و ستاد انتخاباتی یک بار دیگر با هم صحبت نموده روی این مسله به توافق نهایی برسند.

آقای پتمن به ادامه گفت "پیشنهاد ما به تیم مقابل ما این بود که افغانها هرگز قادر نیستند به تنهایی بتوانند تامین امنیت نمایند و یا صلح را تامین نمایند و همچنان از لحاظ اقتصادی هم توانایی ندارد که امکانات پیشرفت و ترقی را فراهم نمایند . مگر این امکانات وجود دارد که افغانها در بخش اصلاح قوانین حکومت داری خوب و ایجاد حکومت وحدت ملی به خوبی از عهده کار برایند".

آقای پتمن گفت که این سه موضوع انکشاف اقتصادی تامین امنیت و اعاده صلح و اصلاح قوانین و بالاخره حکومت داری خوب مسایلی اند که افغانها میتوانند بخوبی از عهده آن بیرون شوند.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG