لینک های دسترسی

Breaking News

از سرگیری روند تفتیش بعد ازساعتی توقف


ارشیف
ارشیف

روند تفتیش آرا صبح امروز چارشنبه به دلیل توافق تازه یی که روز گذشته میان تیم های انتخاباتی نامزدان صورت گرفته، متوقف گردیده بود، بعد از یکساعت تاخیر به ساعت ۸ صبح آغاز شد، اما به ساعت۹:۳۰ دقیقه دوباره متوقف گردید.

محمد داود سلطان زوی مسوول تیم تخنیکی اشرف غنی احمدزی به صدای امریکا گفت که به اساس توافق جدید هر تیم ۳۰۰۰ صندوق را مشخص مینمایند و آن صندوقها به تفتیش مخصوص میرود. او افزود که این توافق عصر روز گدشته صورت گرفته است.

او گفت که در ماده ١٦ طرزالعملی که از سوی ملل متحد ترتیب شده در مشوره با تیم اصلاحات وهمگرانی در آن صندوقهای که آرای زیاد ویا تک مارک های مشابه وجود دارد باید تفتیش گردد که این مورد را این تیم نیز پذیرفته است و با آن توافق نموده است.

آقای سلطان زوی گفت "تیم عبدالله عبدالله به تعداد ۳۰۰۰ صندوق از تیم ما را مشخص کرده بودند اما تیم ما هنوز هم بالای ان کار مینماید."

به گفته آقای سلطان زوی آن عده از صندوقهای این تیم که با پروسه تفتیش برابر میشود تیم عبدالله عبدالله نمیخواهد که اکنون تفتیش شود و میگونید که اگر تفتیش گردد آنها روند را ترک خواهند کرد.

او گفت که به اساس فیصله روز گذشته به این تیم ۴۸ ساعت وقت داده شده تا لست را ترتیب دهند و صندوقها را مشخص نمایند و فردا این تیم لست را تهیه میکند. اما سلطان زوی گفت که نباید روند متوقف میگردید.

فضل احمد معنوی مسوول تیم تخنیکی عبدالله عبدالله گفت که مشکلات کوچک به وجود آمده و بعد از مشوره این روند دو باره از سر گرفته شد. اما وی در مورد جزییات نداد.

روند تفتیش صد در صدی آرا به تاریخ ٢٦ سرطان آغاز گردید ودراین مدت چندین بار به دلیل اختلاف، میان تیم های انتخاباتی روی نحوه روند تفتیش متوقف شده بود.

XS
SM
MD
LG