لینک های دسترسی

Breaking News

اتحادیه اروپایی: بر روسیه تعذیرات اعمال خواهد شد


هوزه مانوئل، رئیس کمیسیون اروپایی و پترو یونیشینکو رئیس جمهور اوکراین
هوزه مانوئل، رئیس کمیسیون اروپایی و پترو یونیشینکو رئیس جمهور اوکراین

رهبران اتحادیه اروپایی به روسیه یک هفته وقت داده اند تا مشی خود را در قبال اوکراین تغیر دهد، وگرنه بر ان کشور تعذیرات تازه اعمال خواهد گردید. آقای هیرمن ون رومپی، رئیس انجمن اروپایی و بیست و هشت رهبر کشور های عضو، در براسل روی انجام اقدامات بیشتر در صورت تداوم فعالیت های مسکو در اوکراین، ملاقات کردند.

ولی کشور های عضو این اتحادیه هنوز در بخش شدت این تعذیرات و نوعیت آن منقسم اند که دلیل ان نگرانی برخی از اعضای اتحادیه اروپایی از پیامد اعمال این تعذیرات و تاثیر ان بر گاز وارده از روسیه و تجارت با آن کشور است.

رهبران اتحادیه اروپایی در اوایل روز یکشنبه در براسل بعد از مذاکرات طویل اعلام کردند که انها از کمیسیون اروپایی خواهان فهرستی از تدابیر تازه علیه روسیه شده اند که باید در طول یک هفته تهیه شود و در صورت عدم تحول در مشی مسکو به سمت اوکراین، بر روسیه عملی گردد.

آقای رومپی میگوید که اتحادیه اروپایی آماده است تا تدابیر جدی را در سایه وضعیت کنونی منطقه، اتخاذ کند و از کمیسیون امور آمادگی اضطراری خواسته است تا یکجا با کمیته فعالیت های مشی خارجی، تا یک هفته دیگر پیشنهادات را روی این تدابیر برای غور ارائه نمایند.

در عین زمان، یک اعلامیه مشترک رهبران اتحادیه اروپایی خواهان خروج سریع سرمایه و قوت نظامی روسیه از اوکراین شده است، ولی در حالیکه ثبوت مبنی بر حضور روسیه در اوکراین وجود دارد، روسیه، موجودیت قوای خود را در اوکراین مکررا رد کرده میکند.

دیوید کمرون، صدراعظم برتانیه، که در این نشست در براسل حضور داشت، اوضاع منطقه را عمیقا جدی ارزیابی نمود. وی بیان داشت که اگر شرایط و اوضاع در منطقه به همین منوال ادامه یابد، روابط میان اروپا و روسیه، برتانیه و روسیه و امریکا و روسیه، بشکل بنیادی در آینده نزدیک، تغیر خواهد نمود.

انگلا میرکل صدراعظم جرمنی نیز نگرانی خود را در مورد عساکر و موادی که از روسیه به اوکراین ارسال میگردد ابراز داشت و بیان داشت که این انتقال وسیع اکمالات و قوا به اوکراین جدیست و به معنای تشدید اوضاع منطقه میباشد.

خانم میرکل اضافه کرد که راه حل نظامی برای این معضله وجود ندارد و باید راه مکالمات و مذاکرات باز نگه داشته شود و طوریکه پترو پروشینکو رئیس جمهور اوکراین تاکید میکند، موافقه همه جانبه روی آتش بس صورت گیرد.

فرانسو اولاند، رئیس جمهور فرانسه، در این نشست اضافه نمود که آتش بس تنها راه حل این معضله میباشد و نه حفظ جنگ و جستجوی راه های بدیل نظامی دیگر. این در حالیست که قرار است بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده در طول این هفته و سفرش به ویلز در برتانیه، موضوع اوکراین را در نشست سران ناتو نیز مطرح سازد. در اجندای اقای اوباما، ارائه این بحران و راه های استراتژیک برای حل ان گنجانیده شده است در حالیکه اکثر اعضای ناتو، این واکنش روسیه را به اوضاع اوکراین، علایق روسیه به کشورگشایی دانسته اند.

بروز یکشنبه، در واکنش های داخلی از جانب کانگرس ایالات متحده در قبال اوضاع در اوکراین، سناتور رابرت میندز، از ایالات متحده خواهان مسلح ساختن اوکراین برای مبارزه با انچه وی تهاجم روسیه خواند، گردید.

وی اضافه کرد که ناتو، اتحادیه اروپایی و ایالات متحده باید مشترکا به مسلح ساختن اوکراین مبادرت ورزند. ولی حکومت ایالات متحده تاکنون دیپلومسی و استفاده از روش اعمال تعذیرات را موثرترین راه برای برخورد با دخالت روسیه در اوکراین تلقی میکند.

  • 16x9 Image

    لینا روزبه - واشنگتن

    لینا روزبه در سال 2003 کار خود را با صدای امریکا آغاز نمود. روزبه در رشته مطبوعات و رسانه ها از کالج وانیر لیسانس خود را بدست آورد و متعاقب آن لیسانس دیگری را در رشته علوم سیاسی و روابط بین المللی از دانشگاه کانکوردیا اخذ کرد.

XS
SM
MD
LG