لینک های دسترسی

Breaking News

حمله گروهی مخالفان بر مراکز امنیتی غزنی به پایان رسید


ارشیف
ارشیف

مقام های محلی در ولایت غزنی می گویند که در نتیجه حمله گروهی مخالفان مسلح صبح روز پنجشنبه بر ریاست امنیت ملی این ولایت ۱۳ مهاجم کشته و بیشتر از ۷۰ نفر دیگر به شمول چند پولیس زخمی شده اند.

محمد علی احمدی، معاون والی غزنی در این باره به رادیو آشنا صدای امریکا گفت " حوالی ساعت ۵:۳۰ صبح امروز مهاجمان مسلح در سه گروه جداگانه و با موترهای مملو از مواد انفجاری بر ریاست امنیت ملی، اداره پولیس نظم عامه و مدیریت جنایی این ولایت حمله کردند.

آقای احمدی افزود که مهاجمان در نخست یک موتر مملو از مواد منفجره را در مقابل دروازه ریاست امنیت ملی غزنی انفجار دادند و دیگر مهاجمان با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

به گفته ای آقای احمدی این مهاجمان که تعداد شان به ۱۳ نفرمی رسید موفق به وارد شدن در داخل تعمیر اداره امنیت نشدند.

تا کنون آمار تلفات نیروهای امنیتی دراین درگیری معلوم نیست اما معاون والی غزنی می گوید که تنها سه پولیس ملی و دو محافظ ادارت دولتی کشته شده اند.

معاون والی غزنی تعداد زخمی های افراد ملکی را ۶۵ تا ۷۰ نفرخواند.

مقام های امنیتی می گویند که دسته دوم از مهاجمان مقر نیروهای پولیس نظم عامه حمله کرده و موترمملو از مواد انفجاری شانرا در مقابل در وردی آن منفجر ساختند وتعداد دیگر شان با سلاح های سقیله مراکز امنیتی را هدف قرار دادند.

این مقامها می گویند که گروه سوم مهاجمان انتحاری بر یک هوتل هشت طبقه موسوم به هوتل سعودی حمله ور شده آنرا تحت کنترول در آوردند که از محل آن هوتل بر تأسیسات نظامی با سلاح های سقیله انداخت می کردند.

مقامهای امنیتی غزنی می گویند که در طی سال جاری این اولین حمله گروهی گسترده مخالفان دولت بود که با کشته شدن ۱۳ مهاجم پایان یافت.

ذبیح الله محاهد که خود را سخنگوی گروه طالبان عنوان می کند در تماس با رسانه گفت که این حمله از سوی این گروه صورت گرفته است.

معاون والی غزنی می گوید که از شدت انفجار در ساحه ریاست امنیت ملی و مقر نیروهای نظم عامه این ولایت تمامی شیشه های منازل مسکونی و تأسیسات ملکی تا ده کیلومتری آن تخریب شده است.

گرچند مقامهای محلی غزنی آمار دقیقی از تلفات و زخمی های این رویداد امنیتی را مشخص نکردند اما در بعضی گزارشات گفته می شود که آمار زخمی های نیروهای ملکی و نظامی به بیشتر از۱۰۰نفر می رسد.

غزنی از ولایات نا آرام افغانستان است که همواره مخالفان مسلح دولت دست به ترور و حملات انتحاری می زنند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG